Jak sprzedać klientowi bajkę…

Jak sprzedać klientowi bajkę…

Jak wykorzystać bajki do pisania niesamowicie skutecznych ofert?
Do osób, które chcą pisać- lecz nie potrafią zacząć
W jaki sposób bajka może pomóc w napisaniu najlepszego tekstu sprzedażowego w Twoim życiu?

Podczas studiowania kursu zakupionego od jednego z czołowych copywriterów w Polsce przeczytałem słowa: „Reklama ma być jak bajka o Kopciuszku. Najpierw jest beznadziejnie- to do czego Kopciuszek był zmuszany i jak był podle traktowany przez wstrętne, okropne siostry. Potem zjawia się dobra wróżka i za sprawą magicznej różdżki zmienia los Kopciuszka. I wszyscy żyli długo i szczęśliwe…”

Na pierwszy rzut oka nasuwa się myśl: co ma piernik do wiatraka. A jednak…

Reklama będąca zlepkiem suchych parametrów produktu i przymiotników opisujących jego „wspaniałości” jest tak skuteczna jak miód na hemoroidy (co ciekawe nadal zdecydowana większość reklam jest budowana w ten sposób).

Klient coś kupi jeśli uzna, że dzięki temu w jego życiu coś zmieni się na lepsze, jakiś jego problem zostanie rozwiązany.  Ale jak on ma się zorientować nie będąc informatykiem, że np. monitor LED o przekątnej 21˝ i czasu reakcji matrycy 5ms poprawi jego komfort i wydajność pracy?
Czemu ma wydać 1000 zł na monitor jeśli „taki sam” widział w markecie za 500zł?
 I najważniejsze: dlaczego ten monitor ma kupić w Twoim sklepie internetowym skoro w „Stonce” za rogiem jest akurat promocja.

A teraz czas na bajkową ofertę tzn. bajeczną ofertę…

Pan Jan (Kopciuszek) jest doświadczonym księgowym. Prowadzi w domu biuro rachunkowe. Kiedy stuknęła 50-tak pojawiły się problemy ze wzrokiem i pomimo noszenia okularów praca szła mu coraz wolniej. Musiał na nią poświęcać coraz więcej czasu kosztem zabawy z wnukiem (beznadziejny los naszego Kopciuszka).Kiedy kolejni niezadowoleni klienci przychodzili  z reklamacją rozliczenia (wredne siostry Kopciuszka) Pan Jan postanowił zmienić monitor na większy, bardziej wyraźny.

Szukał odpowiedniego monitora dla siebie, ale od każdego sprzedawcy słyszał, że właśnie ten najdroższy będzie dla niego odpowiedni. Pan Jan bał się, że zostanie naciągnięty na niepotrzebne wydatki, ponieważ nie miał pojęcia o parametrach monitorów. Do kolejnego sklepu szedł przerażony na myśl, że czeka go rozmowa o pikselach, reakcjach matrycy, przekątnych ekranu i czasie odświeżania obrazu (beznadzieja sytuacja, nieudolna próba samodzielnego poradzenia sobie z problemem).

Zrezygnowany Pan Jan przeglądając Internet „trafił” na ofertę Twojego sklepu internetowego (Kopciuszek spotkał wróżkę) gdzie można było za darmo pobrać poradnik PDF. Poradnik o tym na jakie parametry monitora trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu(czarodziejska różdżka).

 Z tego poradnika Pan Jan dowiedział się również co  dokładnie  oznaczają te wszystkie piksele, matryce i rozdzielczości ekranu. W jeden wieczór stał się niemal ekspertem od monitorów (zaczyna zmieniać się życie Kopciuszka na lepsze).

Podczas darmowej konsultacji telefonicznej Pan Jan ustalił z właścicielem sklepu (dobrą wróżką) jaki faktycznie monitor będzie odpowiedni dla niego. W odróżnieniu do poprzednich wizyt w sklepach tej rozmowy nie mógł się doczekać, bo dzięki darmowemu poradnikowi czuł się panem sytuacji.

Od dobrej wróżki Kopciuszek w cenie monitora otrzymał uchwyt do mocowania ekranu na ścianie. Dzięki czemu zyskał więcej przestrzeni w miejscu pracy.
Początkowo Pan Jan chciał kupić sobie monitor typowo do pracy biurowej, ale po konsultacji z wróżką doszedł do wniosku, że warto  dopłacić niewielką różnicę po to, by monitor spełniał wymogi producentów najnowszych gier. Tym bardziej, że zamierzał wnuka obdarować nowiutki modelem gry, na zakup której dostał specjalną zniżkę, od dobrej wróżki.

Kopciuszek zawsze chętnie wraca do sklepu wróżki, bo nigdy nie płaci za przesyłkę (szczęśliwe zakończenie).

Bajka to historia, a właśnie historie sprzedają najlepiej. Daj klientowi szansę przeczytania historii o nim samym, a on w zamian wyciągnie portfel, by Ci zapłacić.
Oczywiście historia musi być napisana według naukowo potwierdzonych reguł. Musi zawierać wszystkie niezbędne elementy by była maksymalnie skuteczna.
A jakie to elementy? Wkrótce chętnie Tobie o nich opowiem.