link

Linki prowadzące z innych witryn internetowych do naszej strony WWW są jednym z głównych czynników rankujących. Trzeba jednak zaznaczyć że przy braku optymalizacji strony cała lub znaczna moc backlinków pójdzie na marne. Jednak ten wpis nie traktuje o optymalizacji a o źródłach dobrych, czyli przenoszących moc pozycjonującą linków.

Kilka zasad ogólnych co do profilu linków

  • zdobywamy jak najwięcej linków z różnych domen,
  • ponieważ Google coraz szybciej indeksuje, uważamy żeby przyrost linków nie wyglądał podejrzanie – np.: do małej strony o lokalnych usługach nie może nagle powstawać kilka tysięcy linków dziennie. Ogólnie tutaj bardzo przydaje się doświadczenie i wynikające z niego wyczucie.
  • jakiś procent linków powinien być no follow.
  • zróżnicowane anchory,
  • linkujemy również podstrony,
  • różnicujemy IP i dns-y,
  • jeżeli budujemy zaplecze – warto korzystać z tanich mikro hostingów.

Skąd brać linki?

  • własne zaplecze – na nowych lub przejętych domenach,
  • serwisy web 2.0,
  • serwisy pdf,
  • fora internetowe – profile, stopki i posty,
  • komentarze,
  • artykuły,
  • katalogi stron WWW,
  • katalogi firm.

Najlepiej strony zapleczowe traktować jak normalne witryny, starać się o sensowną, wartościową treść. Bardzo ważne jest podlinkowanie zaplecza. Dobrze zrobione i linkowane zaplecze z czasem zyskuje na mocy. Przejęte domeny należy umieć szukać, nie jest to tak oczywista sprawa. Sam fakt że domena została zarejestrowana w Archive.org od 20 lat nie czyni z niej źródła mega mocnego linka. Trzeba zbadać profil linków, z jakich stron prowadzą, czy strona nie służyła jako spamowe zaplecze.

Sporo pisze się ze katalogi stron są nic nie warte. To zależy od konkretnego przypadku. Są katalogi zadbane, dobrze podlinkowane, z długą historią, oryginalnymi opisami. Tam warto dodać stronę.

Jeżeli chodzi o fora – tu również warto zobaczyć czy nie jest to wylęgarnia spamowych treści, czy nie jest to farma linków. Jednak bardzo wiele for to wartościowe źródła linków.

Nie należy przesadzać z anchorami w formie słowa kluczowego na który pozycjonujemy stronę. Tutaj wskazana jest różnorodność.