Marketing przez social media

Marketing przez social media

Dzisiaj, kiedy niemal każda firma posiada profil w mediach społecznościowych, trzeba się jakoś wyróżnić, by zdobyć większą popularność i zakorzenić markę w umysłach klientów. Samo założenie profilu jest niezwykle łatwe – wystarczy mieć konto na Facebooku, by stworzyć profil dla firmy. Schody zaczynają się w momencie, kiedy trzeba zdobyć pierwszych obserwujących. Niezbędne będą do tego ciekawe i angażujące posty, które skłonią użytkownika do zdecydowania się na kliknięcie w przycisk “lubię to”. Zdobyć lubiących to jedno, a ich utrzymać – drugie. Jeśli nasze posty będą nudne, lub publikowane zbyt rzadko, wtedy nasi fani bez wątpienia szybko przestaną lubić nasz profil stwierdzając, że nie znajdą na nim nic ciekawego.

Jak więc sprawić, by treści publikowane przez nasz fanpage były odpowiednio ciekawe ?

Można oczywiście zatrudnić do tego profesjonalną agencję reklamową, oferującą marketing w internecie. Ceny takich usług zaczynają się co prawda od kilkuset złotych miesięcznie, ale im więcej postów chcemy umieszczać, tym kwota będzie wyższa. Jednak jeśli chcemy rozwinąć naszą działalność, owszem powinniśmy rozsądnie wybrać, ale nie oszczędzać na reklamie. Jeśli nie mamy wystarczająco dużo środków możemy zdecydować się na kredyt, który spokojnie spłacimy w niskich, comiesięcznych ratach, bez nadmiernego obciążania swojego budżetu. Niebagatelne znaczenie ma też renoma agencji reklamowej – te o większym prestiżu naturalnie będą domagać się wyższych opłat wiedząc, że tak czy inaczej bez problemu znajdą innych klientów.

Nie wszystko złoto, co się świeci

Choć niektórym osobom może wydawać się, że zatrudnienie do prowadzenia fanpage’a profesjonalnej agencji będzie idealnym rozwiązaniem, w rzeczywistości może nie być tak różowo. Przede wszystkim musimy upewnić się, co do doświadczenia, jakie posiada dana firma w tego typu projektach. Zapytajmy też szczegółowo o osobę, która będzie prowadzić nasz profil. Najlepiej, by posiadała ona już wcześniej doświadczenie w prowadzeniu profili podobnych do naszego, lub przynajmniej była zainteresowana branżą, w której działamy. Taki marketer powinien być też dojrzały. Oczywiście dojrzałość to kwestia względna, ale nauczeni doświadczeniami innych marek, które poprzez nieudolny dobór osób prowadzących profile w mediach społecznościowych traciły sporo na wizerunku.

Ostatecznie może okazać się, że to my sami najlepiej poprowadzimy swój profil. Takie rozwiązanie może zadziałać najlepiej szczególnie na początku działalności. Gdy nie jesteśmy jeszcze nadmiernie obciążeni innymi obowiązkami, sami dobrze wiemy, czego mogą oczekiwać klienci, a posty publikowane przez nas osobiście będą najbardziej naturalne. Dopiero po okresie, kiedy nasza firma zacznie uzyskiwać większe przychody możemy zainwestować w usługi firm oferujących profesjonalny marketing w internecie.