Internet w ciągu ostatnich 10 lat w sposób niewspółmierny rozszerzył swój zasięg. Dostęp do sieci ma w tej chwili każdy. Jest to usługa powszechna a zarazem same możliwości technologiczne internetu poszerzyły się ze względu na wzrost przesyłu danych jak i nowe technologie wspomagające wdrażanie kolejnych funkcjonalności na stronach WWW.

Internet stał się naturalnym środowiskiem wielu ludzi. Jako zjawisko powszechne sieć potrafi skupić ogromne ilości odbiorców różnego rodzaju treści.

Internet to wielkie ilości odbiorców treści

W listopadzie 2018 roku w Polsce z siecią połączyło się ponad 23 mln osób. To stwarza ogromny potencjał komercyjny. Stąd też Internet to ogromna przestrzeń działań o charakterze promocyjnym, reklamowym i marketingowym.

Mobilnie w sieci

Dodatkowym, bardzo silnym czynnikiem zwiększającym częstotliwość korzystania z sieci stała się rewolucja mobilna, która rozpoczęła się około 2007 roku wraz z pojawieniem się Iphone’ów firmy Apple. Odtąd aby korzystać z Internetu nie trzeba było mieć miejsca na laptop czy siadać za biurkiem z tradycyjnym komputerem.

Kilka dróg dotarcia do potencjalnych Klientów przez sieć.

Internet daje wiele możliwości zaprezentowania przedsiębiorstwa czy oferty.

Strona internetowa

Podstawową formą istnienia firmy w Internecie jest strona WWW. Jest to zbiór treści i materiałów umieszczonych w jednej domenie internetowej. Domena współtworzy tzw.: adres url, który w postaci linku może być zamieszczany w serwisach społecznościowych, wiadomościach e-mail, katalogach firm, artykułach publikowanych w specjalnych serwisach. Strona, inaczej witryna internetowa jest prywatną przestrzenią w sieci na której możemy prezentować przygotowane przez nas treści i nie jesteśmy zależni od wydawców tak jak w przypadku np.: katalogów firmowych czy serwisów z artykułami. Link możemy zresztą dystrybuować zgodnie z naszymi preferencjami i na przykład może być on udostępniamy tylko wybranym odbiorcom.

Wyszukiwarki internetowe

Pisząc wyszukiwarki internetowe tak naprawdę ma się na myśli jedną, która w skali globalnej zajmuje blisko 100% rynku – Google. Ta wyszukiwarka generuje około 90 % ruchu w sieci, dlatego tak pożądaną rzeczą jest uzyskanie wysokich pozycji na hasła związane z naszą ofertą. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych usług w sieci.

Serwisy społecznościowe

Tutaj prym wiedzie Facebook, chociaż głośno jest o Instagramie. FB jest platformą doskonale sprawdzającą się w niektórych branżach. Jednak serwisy społecznościowe nie są tak uniwersalne jak wyszukiwarki.