Wyszukiwarka Google generuje około 90 % ruchu w Internecie. To oczywiście stwarza ogromną presję na zdobycie wysokich miejsc w rankingu na dane słowa kluczowe. Im bardziej popularne frazy tym większy potencjał ruchu a co za tym idzie możliwości osiągnięcia wysokich efektów sprzedażowych.
Algorytm Google, a może precyzyjniej czynniki rankingowe wprowadzone w algorytmie są częściowo ujawnione. Zatem można czynić starania do spełnienia tych znanych warunków osiągnięcia wysokich pozycji w rankingu.
Czy można samemu pozycjonować swoją witrynę, bez zlecania tego profesjonalnej agencji SEO? Można, tylko trzeba dysponować następującymi atutami:
- wiedzą
- doświadczeniem
- zasobami
- czasem.
Nawet jeśli posiadamy wiedzę, jakieś doświadczenie w pozycjonowaniu (najlepiej efektywnym pozycjonowaniu), mamy odpowiednie zasoby to bardzo często pojawia się problem z czasem. Prowadzenie prywatnego przedsiębiorstwa wymaga bardzo dużo wysiłku i czasu. Dodatkowo państwo nakłada masę głupich wymogów formalnych, chociażby w kwestii podatków, które również kosztują masę czasu. W takiej sytuacji znalezienie jeszcze wolnych chwil kiedy można wziąć się za wszystkie czynności związane z pozycjonowaniem strony firmowej jest bardzo trudne. Na pozycjonowanie strony internetowej składa się wiele rodzajów aktywności:
- optymalizacja strony – im większa witryna tym więcej trzeba włożyć pracy,
- analiza fraz i otoczenia sieciowego,
- link building.
Sama optymalizacja strony to bardzo szeroki zakres prac jakie trzeba wykonać – i to na etapie planowania jak i wdrażania. Niewłaściwa optymalizacja strony internetowej nie będzie skutkowała zmarnowaniem mocy linków.
Generalnie pozycjonowanie wymaga ciągłej obserwacji zachowań pozycjonowanych stron w rankingu Google, analizowania profilu backlinków jak i linkowania wewnętrznego – swoich jak i konkurencji, wielu testów. Ciężko skupić się na tym kierując podstawową działalnością firmy.
Należy rozważyć 3 warianty
- pozycjonujemy stronę sami. Charakter działalności firmy na to pozwala a same frazy nie są bardzo konkurencyjne lub chociaż nie jest ich dużo.
- Stwarzamy osobne stanowisko – specjalista ds. SEO.
- Wynajmujemy zewnętrzną firmę.