Wyszukiwarka Google generuje około 90 % ruchu w Internecie. To oczywiście stwarza ogromną presję na zdobycie wysokich miejsc w rankingu na dane słowa kluczowe. Im bardziej popularne frazy tym większy potencjał ruchu a co za tym idzie możliwości osiągnięcia wysokich efektów sprzedażowych.

Algorytm Google, a może precyzyjniej czynniki rankingowe wprowadzone w algorytmie są częściowo ujawnione. Zatem można czynić starania do spełnienia tych znanych warunków osiągnięcia wysokich pozycji w rankingu.

Czy można samemu pozycjonować swoją witrynę, bez zlecania tego profesjonalnej agencji SEO? Można, tylko trzeba dysponować następującymi atutami:

  • wiedzą
  • doświadczeniem
  • zasobami
  • czasem.

Nawet jeśli posiadamy wiedzę, jakieś doświadczenie w pozycjonowaniu (najlepiej efektywnym pozycjonowaniu), mamy odpowiednie zasoby to bardzo często pojawia się problem z czasem. Prowadzenie prywatnego przedsiębiorstwa wymaga bardzo dużo wysiłku i czasu. Dodatkowo państwo nakłada masę głupich wymogów formalnych, chociażby w kwestii podatków, które również kosztują masę czasu. W takiej sytuacji znalezienie jeszcze wolnych chwil kiedy można wziąć się za wszystkie czynności związane z pozycjonowaniem strony firmowej jest bardzo trudne. Na pozycjonowanie strony internetowej składa się wiele rodzajów aktywności:

  • optymalizacja strony – im większa witryna tym więcej trzeba włożyć pracy,
  • analiza fraz i otoczenia sieciowego,
  • link building.

Sama optymalizacja strony to bardzo szeroki zakres prac jakie trzeba wykonać – i to na etapie planowania jak i wdrażania. Niewłaściwa optymalizacja strony internetowej nie będzie skutkowała zmarnowaniem mocy linków.

Generalnie pozycjonowanie wymaga ciągłej obserwacji zachowań pozycjonowanych stron w rankingu Google, analizowania profilu backlinków jak i linkowania wewnętrznego – swoich jak i konkurencji, wielu testów. Ciężko skupić się na tym kierując podstawową działalnością firmy.

Należy rozważyć 3 warianty

  • pozycjonujemy stronę sami. Charakter działalności firmy na to pozwala a same frazy nie są bardzo konkurencyjne lub chociaż nie jest ich dużo.
  • Stwarzamy osobne stanowisko – specjalista ds. SEO.
  • Wynajmujemy zewnętrzną firmę.