Dobry przepis na skuteczną reklamę

Współczynnik odrzuceń – co to jest i jak go zmniejszyć?

Zewsząd słychać głosy o tym, że reklama w tradycyjnym rozumienia odeszła już do lamusa i teraz świat należy do działań niestandardowych, bądź prowadzonych online. W tej chwili rządzi marketing szeptany, ambient i co tam jeszcze nowego się wymyśli. Czy tak jest naprawdę? Po części tak – jednak pamiętać należy, że są rzeczy, które mimo upływu lat nie tracą na ważności.

Promocja i reklama jawią się wielu osobom jak prace marzeń. Jest kolorów, kreatywnie i jeszcze za to płacą. To tylko częściowa prawda. Z drugiej strony trzeba się nastawić na ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań – ale takich, które mieszczą się w określonym budżecie. Nawet najbardziej odlotowe idee mogą zostać w sferze marzeń jeśli nie będzie można ich sfinansować. Oczywiście, warto znać nowe trendy i nawet je wykorzystywać jednak nigdy nie zastąpią one myślenia!

Szeptanie na zawołanie

Dla wielu osób zajmujących się marketingiem najbardziej obiecujących narzędziem jest marketing szeptany. Czy faktycznie? To w zasadzie żadna nowość – przecież od dawien dawna ludzie wymieniali się informacjami na temat dóbr i usług. Takie narzędzie jest oczywiście przydatne, ale tylko, jeśli potrafimy z niego skorzystać i odpowiednio zachęcić ludzi do polecania naszych usług tak w realu jak i online.

Poza schematami

Teraz ambient marketing. O co w tym chodzi? Mianem ambient marketingu określa się wszystkie formy niestandardowych działań marketingowych. Uwaga! To, co kiedyś było ambientem np. reklamy w toaletach, dziś jest już standardem. Jeśli chodzi o ambient to szczególnie chętnie w tym zakresie wykorzystywane są przystanki tramwajowe i autobusowe, a także ine, otwarte na widok publiczny miejsca. Autorzy reklam ambientowych liczą nie tylko na zainteresowanie przechodniów ale także na odzew ze strony mediów, prasy, radia, telewizji.

Kusisz, nie zdradzasz

Kampanie teaserowe – to też lubiana przez marketerów forma podejścia do promocji, przydatna zwłaszcza wtedy, kiedy chce się wprowadzić na rynek nowy produkt bądź usługę. Po ogromnym sukcesie marki Heyah wszyscy uwierzyli w moc reklamy teaserowej. Dla przypomnienia to reklama w której nie mówimy od razu o co chodzi, ani kto jest jej autorem. To zwykle zabawa dla dużych marek. Dlaczego? Bo kampania teaserowa powinna mieć duży zasię i najlepiej być obecna w wielu miejscach a to kosztuje.

Nie strać tego z oczu

Prowadząc działania marketingowe należy pamiętać, że wybór kanałów komunikacji to nie wszystko. Na kampanię trzeba mieć pomysł – i umieć wdrożyć go w życie. Trzeba też znać się na psychologii społecznej i mieć wyczucie. Nawet najlepsza kampania może okazać się nieskuteczna jeżeli nie będzie niosła w sobie prawdziwego przesłania. Jeżeli promujemy np. smaczne frytki, to zadbajmy o to aby faktycznie miały one wyborny smak.