Oczywistością jest, że każda zarówno zupełnie nowa, jak również już istniejąca marka na wirtualnym rynku e-commerce musi posiadać skuteczną promocję. Nie ulega wątpliwości, że sklepy internetowe dopiero zaczynające swoją działalność bezpodstawnie powinny rozpowszechnić nieznany sklep, tak aby jego działalność miała jakikolwiek sens. Na nic nie przyda się sklep o którego istnieniu, klienci nie będą mieli bladego pojęcia.
Dominującą cechą interaktywnych sklepów internetowych jest szerokopasmowa promocja dzięki, której możemy rozpropagować nasz sklep na obszarze całego wirtualnego rynku i dotrzeć z ofertą do szerokiego spektrum odbiorców.
Wśród najbardziej skutecznych i najpopularniejszych narzędzi promocji sklepu internetowego wyróżniamy:
Reklama bannerowa – występuje pod postacią statycznych lub ruchomych obiektów graficznych, które pojawiają się po wyświetleniu witryny sklepu na monitorze użytkownika. Główną funkcją banneru jest reklama jakiegoś produktu, usług czy też serwisu.
Reklama kontekstowa – wyglądem i strukturą przypomina reklamę bannerową, jednak różni się tym, że jej treść jest dostosowana do zawartości strony na której się pojawia. Jej celem jest dopasowanie się do kontekstu serwisu.
Linki sponsorowane – jest reklamą umieszczaną w wyszukiwarkach internetowych. Zadaniem tej formy promocji jest skierowanie ruchu na dany serwis. Jest rodzajem reklamy kontekstowej, dopasowanej do zawartości.
Pozycjonowanie – polega na umieszczeniu naszego sklepu jak najwyżej wśród wyników proponowanych przez największe wyszukiwarki internetowe, za pomocą tzw. słów – kluczy.
Wśród najskuteczniejszych narzędzi promocji sklepu internetowego góruje właśnie pozycjonowanie w najpopularniejszych wyszukiwarkach typu Google, Onet, MSM, Yahoo. Skuteczna promocja sklepu poprzez pozycjonowanie zapewnia największy dostęp potencjalnych klientów do poszukiwanych dóbr i usług.
Jednym z podstawowych założeń sklepu internetowego jest dotarcie z ofertą do jak największej grupy użytkowników oraz zbudowanie stabilnej, znanej marki. Dlatego też, już na etapie tworzenia warto wybrać najskuteczniejszą technikę promocji i sukcesywnie ją realizować.