Jaka jest różnica pomiędzy pozycjonowaniem a Google Adwords

Jaka jest różnica pomiędzy pozycjonowaniem a Google Adwords

Nowoczesny marketing ściśle powiązany jest z promocją marki, czy produktu w Internecie. Na przestrzeni ostatnich lat rozwinęła się duża liczba narzędzi, które ułatwiają tego typu działania reklamowe. Dotyczy to zarówno portali społecznościowych, jak również przeglądarek. Wśród nich największą popularnością cieszy się Google Search. Jako wysokiej jakości narzędzie, posiada rozbudowany silnik wyszukiwarki, który odpowiedzialny jest za przesyłanie użytkownikowi listy wyników na podstawie konkretnej frazy. Dlatego pozycja danej strony, która powiązana jest z konkretnym zagadnieniem lub frazą, często determinuje ilość wejść, a zatem ruch na stronie, jak również ilość klientów. Dlatego w sektorze marketingowym wykorzystuje się dwa, podstawowe sposoby, które mają faktyczny wpływ na pozycję strony na liście wyników. Pierwszym jest pozycjonowanie, drugim natomiast korzystanie z Google Adwords. Jakie są korzyści z poszczególnych sposób oraz różnice pomiędzy nimi?

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Działanie tego typu określane są jako SEO – skrót ten pochodzi z języka angielskiego. W oryginale oznacza search engine optimization, czyli optymalizację strony pod algorytm wyszukiwarki. Działania tego typu można podzielić na on site oraz off site, czyli takie, które bezpośrednią dotyczą strony, ale również te, w których tworzy się linki zewnętrzne, które przekierowują użytkownika do danej witryny. Dlatego pozycjonowanie związane jest z kompleksowym działaniem, którego celem jest polepszenie danego adresu na liście wyników. Działania on site związane są z optymalizacją treści. Przede wszystkim sprawdzeniem zawartości pod kątem słów kluczowych, jak również zwiększenia jej atrakcyjności dla potencjalnego użytkownika. Dotyczy to tak samo odpowiedniego formatowania, zastosowania śródtytułów, listy wypunktowania, czy pogrubień. Ważna jest dbałość o to, aby teksty były poprawne stylistycznie i gramatycznie, logiczne i wartościowe. Algorytm wyszukiwarek w dalszym ciągu jest dostosowywany do wymogów użytkowników w ten sposób, by dostarczać jak najbardziej wartościowych wyników. Dlatego istotna jest także szata graficzna, czy czas, w jaki strona ładuje się na urządzeniu.

Czym jest Google Adwords?

Jest to narzędzie reklamowe, które służy do wykorzystania linków sponsorowanych w ramach kampanii reklamowych. Strony objęte kampanią wyświetlane są w wyszukiwarce w pierwszej kolejności jako linki reklamowe. Pozwala to na chwilowe, ale bardzo szybkie wypozycjonowanie strony. Narzędzie Google Adwords umożliwia tak samo tworzenie różnych kampanii, jak też grup reklamowych, dzięki czemu promocję chociażby usług, czy produktów można bardziej dostosować do docelowej grupy odbiorców. Z uwagi na szczegółowe informacje, które dotyczą ilości unikalnych wejść na stronę główną, jak również podstrony, czy średniej ilości czasu, którą użytkownicy spędzili na stronie, bardzo ważne jest, aby w odpowiedni sposób reagować na tego typu dane. Obecnie kampanie reklamowe Google Adwords przeprowadzane są przez profesjonalistów, którzy posiadają szeroką wiedzę w tym temacie.

Czy warto rozpocząć współpracę z agencją interaktywną?

Tego typu agencje najczęściej świadczą kompleksowe usługi, które związane są z marketingiem w sieci. Oferują prowadzenie fanpage’y na portalach społecznościowych, realizację kampanii Adwords, czy optymalizację strony pod kątem SEO. Dlatego w agencjach pracują osoby o konkretnym doświadczeniu i specjalizacji. Przekłada się to na możliwość prowadzenia bardzo kompleksowych działań marketingowych za pośrednictwem zróżnicowanych kanałów. Dzięki temu przedsiębiorstwo, które korzysta z usługi agencji interaktywnej otrzymuje profesjonalną obsługę, ale również opiekę w trakcie działań marketingowych. Odpowiednie opracowanie strategii działania, jak też odpowiednie reagowanie na otrzymane informacje, przekłada się na jakość wyników i możliwość realizacji konkretnych celów. W wielu przypadkach firmy decydują się na stałą współpracę z agencjami, z uwagi na potrzebę ciągłego tworzenia różnych kampanii marketingowych.