Dlaczego marki powinny korzystać z influencer marketingu

Dlaczego marki powinny korzystać z influencer marketingu

Influencer marketing jest równie skuteczny dla firm wszystkich formatów, od dużych korporacji z mnóstwem kategorii branżowych po sferę mediów mobilnych. Wybór właściwej koncepcji placementu zależy wyłącznie od specyfiki oferty i celów kampanii reklamowej.

Liderzy opinii powinni być wykorzystywani, gdy:

  • Chcesz przekazać informacje o produkcie w języku zrozumiałym dla odbiorców;
  • Przepływ ruchu organicznego spowolnił się i musisz “ukołysać” swoich followersów;
  • Dotychczasowe źródła ruchu stały się przestarzałe.

Wyniki influencerów nie są mierzone w kategoriach natychmiastowego przychodu. Według niektórych szacunków, marka dostaje 7,65 dolara za każdego dolara zainwestowanego w kampanię z blogerem, ale te liczby są bardzo szacunkowe.

Nie wdając się w zbytnie szczegóły, bliska współpraca z liderem opinii zaprocentuje w ten sposób:

  • zwiększy sprzedaż;
  • zwiększyć lojalność odbiorców i świadomość marki;
  • wzmocni reputację;
  • zwiększy ruch na stronie i zaangażowanie.

Influencer marketing pomoże Ci przyciągnąć nowych obserwujących, podwoić zasięg i rozwiązać problemy wizerunkowe.

Formaty i narzędzia

Według ankiety influencerów najpopularniejszymi platformami są Instagram , który wybrało 87,1% respondentów oraz Youtube – 8,5%.

Na tych platformach ustanowiono już pewne formaty promocji. Poniżej znajdują się główne :

  • Przegląd produktów . Bardzo popularny wśród marek kosmetycznych. Bloger otrzymuje produkt, którego uroki musi opisać we wszystkich kolorach. Format może być absolutnie dowolny: historia, post na kanale, transmisja na żywo i tak dalej.
  • Lokowanie produktu. Czy kiedykolwiek zauważyłeś, jak w filmie główny bohater pali te same papierosy, tajemniczo badając paczkę, lub pije tylko colę, celowo ignorując inne napoje? Tak, tak, to ten sam product placement, który stopniowo przenosił się z telewizji do mediów społecznościowych. Format różni się tym, że influencer reklamuje produkt, tak jakby swobodnie go pokazywał.
  • Rozpakowywanie (unboxing). Jest to świetna opcja na sto postów, a niektórzy youtuberzy swego czasu zbili na tym fortunę. Unboxing jest używany jako pretekst do opowiedzenia o produkcie w szczegółach.
  • Znakowanie profilu lub kategorii . To format, który zakłada długofalową współpracę i działa na rzecz świadomości marki wśród odbiorców influencera.

Jak zorganizować kampanię promocyjną

Praca nad promocją poprzez liderów opinii składa się z podstawowych etapów. Oto podstawowe z nich.

Jasno określ cel kampanii

Jaki jest Twój cel: zwiększenie świadomości marki, pozyskanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży? Odpowiedź na to pytanie będzie determinowała wybór influencera, rodzaj treści i zawartość postu.

Opisz publiczność

Tutaj ważne jest, aby wziąć pod uwagę wszystko: płeć, wiek, położenie geograficzne, poziom dochodów, zainteresowania i tak dalej. Na podstawie tych danych łatwiej będzie wybrać lidera opinii.

Zrób listę blogerów

Wszystkie metody są dobre, gdy szukamy odpowiednich influencerów. Na przykład, należy wyszukać ekspertów na specjalistycznych stronach internetowych, a także zapoznać się z listami prelegentów na konferencjach.

Jest też bardziej skomplikowana droga – znaleźć eksperta w firmie, popracować nad jego wizerunkiem, wypromować go, a następnie zacząć go reklamować. Tak, jest to trudne, ale wzrost jego popularności będzie korzystny dla Twojego sukcesu.

Okresowo przeglądaj profile swoich odbiorców i monitoruj, kogo subskrybują.

Przeanalizuj ich profile

Teraz, z listy, którą sporządziłeś, wybierz tylko tych blogerów, którzy odpowiadają potrzebom Twojej firmy. Przeanalizuj treść (upewnij się, że na ich stronie nie ma publikacji, które mogłyby zaszkodzić reputacji Twojej marki), styl komunikacji z followersami, format postów i nie zapomnij zbadać zaangażowania swoich odbiorców.

W tym celu radzimy skorzystać z serwisu, który posiada dużą bazę Influencerów i udostępnia szczegółowe statystyki kont, w tym metryki pozwalające wykryć fałszywe zaangażowanie.

Ważne: nie przepłacaj za nazwiska gwiazd Instagrama, bo milionowe zasięgi nie są w żadnym wypadku gwarancją trafienia do Twojej grupy docelowej. Warto też mieć na uwadze, że współczynnik konwersji przy pierwszym kontakcie z influencerem jest bliski zeru.