Jak skutecznie prowadzić konto firmowe na Instagramie?

Jak skutecznie prowadzić konto firmowe na Instagramie?

Instagram to platforma, która rozwija się coraz bardziej. Jej użytkownicy wrzucają zdjęcia czy dodają relacje zwane “stories”. W pewnym momencie Instagram przestał być tylko platformą do wrzucania zdjęć swoich śniadań, ale także stał się miejscem, za pośrednictwem którego marki mogą komunikować się ze swoimi odbiorcami. Jak zatem prowadzić konto firmowe na Instagramie, by było ono atrakcyjne i spełniało nasze cele?

Cel bycia na Instagramie

Na początku marka powinna zadać sobie podstawowe pytanie – jaki jest jej cel bycia na Instagramie. Czy ma tam swoich odbiorców? W tym przypadku potrzebna jest dobra analiza klienta. Firma musi mieć przygotowaną “personę”, do której kieruje swoje komunikaty. W oparciu o to wie, czy Instagram to jest platforma, na której warto zaczynać swoje działania. Sam Instagram jest kierowany do ludzi młodych, ale nie tylko. Grupa wiekowa największa to od 25-35 lat. Wraz z rozwojem tej platformy, z roku na rok, jej odbiorcy i użytkownicy również dorastali.

Warto dodać, że błędem wielu marek jest to, iż traktują Instagrama jako kanał sprzedaży. Dlaczego to błąd? Ponieważ odbiorcy są bardzo wyczuleni i potrafią rozpoznać marki autentyczne, które chcą dać im wartość. Jeśli będziesz traktować Instagram jako miejsce, które pomoże Ci zbudować społeczność, to staniesz się autentyczny w swoim przekazie.

Oryginalny pomysł

Na samej platformie znajdzie odbiorców praktycznie każda branża, dlatego tak ważny jest pomysł na to, jak takie konto prowadzić. Warto prześledzić Instagrama konkurencji i na tej podstawie sprawdzić, czego oni nie robią, a Wasza marka może. Pamiętajcie, że oryginalność to coś, co pomoże Wam się wyróżnić i dzięki czemu zyskacie cennych odbiorców. A co może być oryginalne? Sposób przedstawiania produktów, pokazywanie kulis Waszej firmy, prowadzenie konta w sposób zabawny – sposobów jest wiele i trzeba je dostosować do celu działalności oraz charakterystyki odbiorców.

Narzędzia i sposoby

Jeśli już masz pomysł i cel, jak zatem rozpocząć? Jak bez ogromnych zasobów finansowych ruszyć? Stosuj narzędzia, które udostępnia Instagram – podstawowym jest hasztag, który pomoże Ci na dotarcie do nowych osób i odbiorców. Pamiętaj o tym, by dobierać hasztagi konkretnie do zdjęcia i tematu posta. Nie używaj też hasztagów bardzo znanych, ponieważ Twoje posty zleją się z innymi. Lepiej w tym przypadku postawić na mniej, a konkretniej. Ponadto wchodź na konta swoich klientów, komentuj ich zdjęcia, pisz do nich wiadomości – w ten sposób nawiążesz relację bezpośrednią z klientem i zaczniesz budować społeczność.