Przygotuj swoją cyfrową strategię marketingową na przyszłość bez ciasteczek

Przygotuj swoją cyfrową strategię marketingową na przyszłość bez ciasteczek

Wycofanie plików cookie stron trzecich będzie jedną z największych zmian w branży marketingowej – a jeśli nie masz planu, już jesteś w tyle. Dobrą wiadomością jest to, że Google niedawno ogłosiło, że wsparcie dla plików cookie stron trzecich zostanie przedłużone do końca 2023 roku, dając marketerom ponad rok przedłużenia z poprzedniego planu blokowania plików cookie stron trzecich do 2022 roku. Inicjatywy Privacy Sandbox zostaną opóźnione na czas przeprowadzenia dalszych testów.

Nieunikniona prawda jest taka, że ciasteczka stron trzecich przestaną istnieć, drastycznie zmieniając krajobraz marketingowy, jaki znamy. Przygotowanie się do tej zmiany będzie niezwykle ważne, więc zacznij przygotowania tak szybko, jak to możliwe. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić już teraz, aby przygotować swoje działania marketingowe na nadchodzące zmiany.

Wykorzystaj swoje dane pierwszej strony

Wraz z brakiem ciasteczek osób trzecich, dane osób trzecich nabiorą jeszcze większej wartości. Nie jest to nowa koncepcja dla nikogo w marketingu cyfrowym, jednak sposób, w jaki są one gromadzone, wykorzystywane i organizowane, pozostaje obszarem wymagającym skupienia i uwagi. Zastosowanie analityki do danych pierwszej strony może ujawnić istotny wgląd w bazę klientów i pomóc w zrozumieniu ich podróży i profili. Zwiększanie liczby odbiorców poprzez konkursy, programy lojalnościowe i bezproblemowe metody zbierania danych na miejscu to świetne sposoby na znaczne zwiększenie bazy użytkowników. Docieranie do subskrybowanych kontaktów e-mailowych w celu uzyskania większej ilości danych identyfikacyjnych lub informacji zwrotnych może pomóc w uzyskaniu lepszego wglądu i zrozumienia, w jaki sposób lepiej służyć obecnym i przyszłym klientom.

Na koniec dnia, celem jest budowanie, organizowanie i optymalizowanie danych pierwszej strony w sposób, w jaki można je wykorzystać do poprawy wydajności.

Google Analytics

Niedawno wydana wersja Google Analytics 4 (GA4) wygląda jak rozwiązanie śledzenia przyszłości bez ciasteczek. Jest on zorientowany na prywatność i zaprojektowany do pracy z lub bez plików cookie. Nowy Google Analytics przechodzi od śledzenia opartego na sesji do śledzenia opartego na zdarzeniach – oznacza to, że wszystko, co ktoś robi na stronie internetowej jest rejestrowane jako zdarzenie, a nie sesja. Kliknięcie na link, nawigacja do strony lub produktu, wypisanie się, rozmowy telefoniczne i wypełnianie formularzy będą liczone jako zdarzenie. Skupiając się bardziej na zachowaniach i targetowaniu opartym na intencjach, w połączeniu z uczeniem maszynowym i modelowaniem statystycznym, GA4 będzie w stanie wypełnić luki w danych, dając firmom lepsze dane, aby zaspokoić potrzeby swoich klientów, ponieważ świat staje się mniej zależny od plików cookie.