Czy zastanawiałeś się nad marketingiem SMS, ale wciąż nie jesteś pewien, czy jest to właściwy ruch dla Twojej firmy? Być może zadajesz sobie pytanie, jak to działa i jakie są korzyści z marketingu SMS? Prześledźmy trzy najważniejsze powody, dla których marketing SMS przyciąga uwagę marketerów cyfrowych.
Zwiększone zaangażowanie
Korzyścią numer jeden z marketingu SMS jest zwiększony wskaźnik zaangażowania; SMS ma najlepszy wskaźnik zaangażowania w porównaniu z jakimkolwiek innym medium marketingowym. Około 98% osób, które otrzymują wiadomość SMS, otwiera ją, i choć może to być kuszące, nie opowiada całej historii. Jeśli planujesz spróbować swoich sił w marketingu SMS, musisz odwrócić swoją uwagę od wskaźników otwarcia, ponieważ wiele osób otwierających wiadomości zrobi to tylko po to, aby pozbyć się powiadomienia.
Co jest ważniejsze jest to, że skupić się na kliknięciach i konwersji. Jeśli zrobione dobrze, SMS marketing może przewyższyć e-mail zarówno na kliknięcia i współczynniki konwersji.
Ważne jest, aby pamiętać, że marketing SMS jest oparty na pozwoleniu, co oznacza, że Twoi klienci muszą się na niego zdecydować. Jest to ogromna zaleta, ponieważ oznacza to, że docierasz tylko do ludzi, którzy chcą usłyszeć, co masz do powiedzenia, co oczywiście równa się lepszym wskaźnikom zaangażowania.
To jest osobiste
Twoi klienci używają swoich telefonów do łączenia się z ludźmi każdego dnia. Telefony są wirtualne przedłużenia ludzi, a co lepszy sposób jest tam dla Ciebie, aby połączyć się z nimi? Oczywiście, jak ze wszystkim, trzeba czasu, aby to prawo. Oznacza to respektowanie stref czasowych oraz używanie odpowiednich komunikatów i tonu, aby nie wyjść na irytującego. Zawsze poświęć czas, aby uczynić tekst bardziej osobistym, wstawiając imię, nazwisko lub niestandardowe pole do swoich wiadomości SMS. To sprawi, że klienci poczują się docenieni i zwiększy skuteczność kampanii.
Łatwe do wdrożenia, zarządzania i śledzenia
Wiele platform marketingowych SMS pozwala na szybkie i łatwe monitorowanie i mierzenie wydajności każdej z Twoich kampanii. Z platformą marketingu SMS Klaviyo, na przykład, masz dostęp do przydatnych danych, takich jak tekst, który doprowadził do zakupu, dzięki czemu możesz zobaczyć, które z Twoich wiadomości osiągają najlepsze wyniki. Teraz, gdy znasz już trzy najważniejsze powody, dla których powinieneś korzystać z marketingu SMS, przyjrzyjmy się firmie, która doskonale radzi sobie z marketingiem mobilnym. To doprowadziło ich do połączenia przypomnień SMS o porzuconych koszykach z dwukierunkowym wysyłaniem wiadomości tekstowych przez ich sklep Shopify, aby klienci mogli wysyłać do nich SMS-y z pytaniami i/lub wątpliwościami dotyczącymi produktu. Pomogło to odzyskać +40% zamówień z porzuconego koszyka.