Podczas promowania strony trzeba patrzeć długoterminowo

Podczas promowania strony trzeba patrzeć długoterminowo

Wielu osobom koncentracja kojarzy się ze skupieniem na tu i teraz. Dla nich oznacza ona osobę, której nic nie rozprasza i w pełni angażuje się w obecną chwilę. Jednak istnieje również drugi rodzaj koncentracji – koncentracja długoterminowa. Potrzebujesz jej by zwiększyć liczbę efektów, które osiągasz. Dzięki niej przestaniesz harować jak wół, nie widząc jednocześnie efektów.

Koncentracja długoterminowa tworzy fundamenty twojego sukcesu. Dlatego zadbaj o nią. Mocne fundamenty umożliwiają zbudowanie czegoś większego. W ten sposób twój sukces będzie przypominał pałac, a nie szałas.

Jak wygląda koncentracja długoterminowa?

Zanim poznasz to jak ona działa musisz przypomnieć sobie jak ona wygląda. Dzięki temu będziesz w stanie ocenić czy w ogóle o nią zadbałeś.

Gdybym musiał podać definicję koncentracji długoterminowej, to brzmiałaby ona:

Koncentracja długoterminowa to wybranie dziedziny przewodniej, na której będziesz się skupiał w określonym przedziale czasu oraz ustalenie konkretnych celów do osiągnięcia w tej dziedzinie.

W niej wybierasz wątek przewodni na określony przedział czasu (rok, dwa lata, kilka lat – nie ma narzuconego okresu). Następnie określasz konkretne cele – gdy skupiasz się na rozwoju biznesu, to wyznaczasz cele np. „Tworzę dochód pasywny na poziomie 3000 zł/miesiąc”. Potem zastanawiasz się co jest konieczne by bardzo przyśpieszyć realizację celów. Do zarabiania to może być rozwój efektywności.

Potem to ubierasz w spójny plan i jak najwięcej swojej energii poświęcasz w realizację tego planu. W ten sposób tworzysz swoją wizję przyszłości. Jednak jest ona czymś więcej niż tym co poznasz w prawie przyciągania. Tą wizję przyszłości realizujesz wykorzystując swoje możliwości. Dzięki temu regularnie zbliżasz się do niej (a nie tylko czekasz na to aż coś przyciągniesz).

Koncentracja długoterminowa krok po kroku

Przechodzimy do najbardziej oczekiwanego punktu wpisu – jak zadbać o koncentrację długoterminową krok po kroku. Przejdź przez tą strategię, a następnie porównaj wynik pracy z opisem koncentracji długoterminowej z poprzedniej części wpisu. W ten sposób ocenisz jakość swojej pracy.

A teraz czas na strategię:

Wybierz wątek przewodni

Kluczowa sprawa. Próba w jednej chwili poprawienia biznesu, języków, rozwój hobby a do tego jeszcze dbanie o relacje i poznawanie nowych osób. Zbyt duża ilość punktów skupienia powoduje rozproszenie energii. A rozproszona energia nie daje efektów. Nie ugotujesz zupy tylko dlatego, że postawisz ją na słońcu, do tego potrzebujesz ognia.

Wybierz jeden wątek przewodni, na którym skupisz się maksymalnie. Inne też mogą być obecne, ale w mniejszym stopniu. To jest koszt, inwestycja, którą musisz ponieść na początku. Jednak dzięki niej w przyszłości będziesz w stanie dbać o większą ilość wątków w jednym czasie.

Określ konkretne cele

Co chcesz osiągnąć w wątku przewodnim? Jakich konkretnych efektów oczekujesz? Najłatwiej mi to pokazać na przykładzie biznesu: „1000 unikalnych użytkowników na stronie każdego dnia”, „Polecić 100 osób do abonamentowych programów partnerskich osobiście”, „Stworzyć listę adresową na 10.000 osób”.

Tutaj panują te same zasady co w poprzednim punkcie – wybierz jeden cel główny, który jest najważniejszy. Na osiągnięciu jego skupiasz się najbardziej. Inne cele też możesz wyznaczyć i do nich dążyć, jednak one są poboczne. Zbyt duża ilość celów działa tak samo jak za duża ilość wątków przewodnich – rozprasza twoją energię. Przez to efekty są marne.

Zaplanuj działania do zrobienia

Dwie kluczowe zasady planowania (według mnie) brzmią:

Nie musisz planować każdego działania

Nie musisz znać całej drogi gdy startujesz

Gdy robisz plan osiągnięcia swoich celów, to przede wszystkim ustal ważne zadania, cele pośrednie. Postaraj się by każdy cel pośredni był unikalny, np. „stworzę fanpage”, „stworzę squeezepage”, „Reklama na Facebooku”, a nie „100 u.u na dzień”, „200 u.u na dzień”. Jednocześnie przy każdym celu pośrednim napisz koniecznie jakich efektów od niego oczekujesz.

Możesz również cele typu „100, 200, 300 u.u na dzień” zapisywać przy konkretnych datach. Wtedy będziesz wiedział co chcesz osiągnąć w konkretnym przedziale czasu.

Gdy już masz zaplanowane cele pośrednie, to zapisz daty do każdego z nich. Nie zrealizujesz wszystkich celów naraz. Osiągaj je jeden po drugim, w ten sposób zyskujesz maksymalną prędkość. Zadbaj też o to by (przynajmniej 2-3 najbliższe cele) były zaplanowane w postaci zadań do zrobienia krok po kroku. Taki plan znacząco ułatwia pracę z celami.

To tyle. Porównaj to co zrobiłeś, z opisem koncentracji długoterminowej. Jeżeli faktycznie ograniczyłeś wątki przewodnie i cele do minimalnej ilości to na 99% jesteś już skupiony. Teraz tylko każdego dnia zbliżaj się do swojego celu. Jeżeli uważasz, że masz mało czasu to skorzystaj z wpisu o 11 sposobach na stworzenie dodatkowego czasu.