Wszelkiego rodzaju działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych są obecnie popularnym sposobem na promocję marki i produktów. Z usług agencji SEO korzystają tak samo niewielkie przedsiębiorstwa, jak też większe firmy. Tego typu działania przekładają się na ogólny zasięg strony, a co za tym idzie, dostęp do większej ilości potencjalnych klientów. Jednym z pierwszym etapów współpracy z agencją SEO jest wykonanie przez nią audytu.
Czym jest audyt SEO?
Tego typu działania przeprowadzane są przy zastosowaniu wysokiej jakości narzędzi. Audyt wykonuje się z poziomu Web Mastera, czyli administratora strony internetowej, czy osoby nią zarządzającej. To bardzo istotne, ponieważ w trakcie audytu trzeba zebrać jak największą liczbę informacji, które następnie pozwolą nakreślić plan działania, jak też ustalić, na których obszarach należy skupić się w pierwszej kolejności. Dostęp z poziomu administratora pozwala także na wgląd w kod kluczowy strony, które często także wymaga aktualizacji i poprawek, w celu jego optymalizacji pod kątem silnika wyszukiwarki.
Ile trwa audyt SEO?
Wszystko zależy od tego, jaki rozmiarów jest strona. W przypadku prostych stron firmowych, których celem jest przede wszystkim zwiększenie świadomości potencjalnych klientów na temat zakresu usług, dotychczasowych realizacji, czy też cen, tego typu audyt może potrwać kilka godzin. W przypadku bardziej rozbudowanych witryn, takich jak sklepy internetowe, nawet kilkanaście godzin.
Czy audyt SEO jest płatny?
Tak i nie. Nie istnieje zasada, że tego rodzaju usługa musi być płatna, czy bezpłatna. Wszystko zależy od konkretnej agencji. W przypadku niektórych można liczyć się standardowymi opłatami, które wynoszą około 100 złotych za godzinę audytu. W innych przypadkach zleceniobiorca określa ogólny kosztorys na podstawie wstępnych oględzin strony. Inne natomiast agencje traktują audyt jako inwestycję w pozytywne relacje z klientem, jak też nowe znajomości biznesowe, dlatego audyt przeprowadzają bezpłatnie. Niejednokrotnie tego typu działania mają pomóc w przebiciu się na rynku.
Audyt SEO – co dalej?
Na podstawie zebranych informacji zostaje opracowany plan, którego celem jest kompleksowa optymalizacja strony, zarówno pod kątem jej czytelności, szaty graficznej, jak też samych treści. Ustalona zostaje hierarchia, wedle najbardziej niezbędnych prac, po coraz bardziej kosmetyczne. Na postawie strategii agencja przystępuje do działania, którego celem jest zwiększenie atrakcyjności strony dla silnika wyszukiwarki, ale również dla samych użytkowników. Na pierwsze efekty trzeba najczęściej czekać około trzech miesięcy, z uwagi na szeroki zakres działań, niezbędny do wykonania. Często czynności związane z optymalizacją muszą być wykonywane regularnie, w szczególności, jeśli przedsiębiorstwu zależy na atrakcyjnym miejscu na liście wyników w wyszukiwarce.