Google Ads czy pozycjonowanie organiczne – co jest lepsze?

Google Ads czy pozycjonowanie organiczne – co jest lepsze?

Zastanawiasz się nad reklamą swojej strony w internecie i nie wiesz co wybrać – Google Ads czy pozycjonowanie? Jedno i drugie daje firmom wymierne korzyści, kluczowe jest jednak określenie swoich celów firmowych i dobranie do nich odpowiednich działań. Kiedy lepiej korzystać z płatnej reklamy? Czy istnieją firmy, które nie powinny korzystać z pozycjonowania?

Google Ads – natychmiastowy efekt

Największą zaletą Google Ads jest natychmiastowy rezultat naszych działań. Wystarczy ustawić reklamę, wybrać słowa kluczowe i stworzyć krótkie teksty, a także ustalić stawki, aby już po chwili cieszyć się z widoczności naszej strony w reklamach Google. Niestety taką reklamę trzeba umieć ustawić. W planerze słów kluczowych musisz wybrać słowa kluczowe, a następnie ustalić budżet, który chcesz wykorzystać na promocję w sieci. Niestety będzie on różnił się w zależności od branży oraz konkretnej frazy kluczowej i konkurencji. Stawki zaczynają się już od kilkudziesięciu groszy, a kończą na nawet kilkudziesięciu złotych.

Kampania Google Ads jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które dopiero zaczynają swoją działalność. Dzięki błyskawicznym efektom już po chwili wygenerujemy ruch na stronie i być może pozyskamy klientów. Tego nie daje nam pozycjonowanie – na jego efekty trzeba poczekać dobrych kilka miesięcy.

Jednak płatne reklamy kosztują. W panelu ustala się budżet, który chcemy wykorzystać w ciągu miesiąca. Jeśli nieodpowiednio ustawimy reklamy czy dobierzemy błędne słowa kluczowe, możemy wydać pieniądze w błoto. Na tym etapie dobrze jest powierzyć to zadanie specjaliście, który za nas przygotuje całą kampanię w Google Ads.

Pozycjonowanie stron – dla każdej firmy

Niezależnie od tego, czy korzystasz z Google Ads czy promujesz swoją działalność jedynie w mediach społecznościowych, to powinieneś również zainteresować się pozycjonowaniem. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza w TOP3 generują naprawdę wysoki ruch i mogą przyciągać na Twoją stronę więcej klientów niż płatne reklamy. Dzieje się tak z powodu zwiększonej popularności programów blokujących reklamy.

Pozycjonowanie należy rozpocząć już na etapie tworzenia witryny. To proces długotrwały, wymagający regularnych działań i analizy swoich wcześniejszych kroków. Jednak dobrze wypozycjonowana strona będzie przynosić nam zyski przez wiele kolejnych miesięcy. O widoczność swojej witryny możesz zadbać samemu lub z pomocą profesjonalnej agencji. A będzie jeszcze lepiej, jeśli połączysz płatne reklamy z klasycznym pozycjonowaniem stron.