Wiele osób pragnie, żeby ich social media były dostrzeżone i docenione. W tym celu często publikują kontrowersyjne treści, zwykli twórcy publikują zdjęcia swoich prac czy innych rzeczy związanych i ich codziennością.
Niestety nasza upragniona popularność nie przychodzi, mimo że dodajemy masę hasztagów i wszystkie możliwe oznaczenia, które przychodzą nam do głowy. Dlaczego nie udaje nam się zabłysnąć w sieci? W tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie trzy przyczyny, które mogą być tego powodem.
Zależy nam na popularności
Chociaż wiele osób utrzymuje, że zupełnie nie obchodzi ich rozpoznawalność i liczbę Instagram Followers to rzeczywistość mówi sama za siebie. Coraz więcej dziewczynek w wieku szkolnym deklaruje, że ich wymarzoną pracą jest bycie influencerką. To dobre zajęcie, ponieważ przynosi sporo pieniędzy przy niewielkim wkładzie pracy, ale to nie jedyna motywacja, która pcha nas do postrzegania popularności jako czegoś pożądanego.
Bycie rozpoznawalnym dla większości z nas jest pociągające, nawet jeśli wydaje nam się, że to coś zdecydowanie nie dla nas. W końcu każdy chce się otaczać osobami, które będą się nami zachwycać i tylko nieliczne osoby po dostaniu tego, byłyby w stanie zrezygnować ze sławy. I nie ważne, jak bardzo psychiczne byśmy na tym cierpieli, co pokazuje wiele internetowych gwiazd, które deklarują, że mają depresję, ale nie są w stanie zrobić sobie przerwy od internetu.
Algorytmy Instagrama
Tak naprawdę nie mamy dużego wpływu na to, co wpadnie w viral. Instagram sam wybiera sobie treści, które mają stać się popularne. Czasami robi to zupełnie przypadkowo, ale najważniejsi są dla niego twórcy, którzy potencjalnie mogą przyciągnąć do niego nowych odbiorców i utrzymać tych starych.
Częściej będzie wybierał treści kontrowersyjne, bo są w stanie utrzymać uwagę użytkownika dłużej. Przez to wiele osób prezentuje na swoim profilu z pozoru głupie i niewłaściwe treści, które pozwalają im dotrzeć do wymarzonej publiczności. Nie ważne jest, jak będziemy postrzegani, bo o ile nie popełnimy przestępstwa albo skrajnie szkodliwego błędu, uda nam się spokojnie zarobić na naszej działalności oraz zgromadzimy wokół siebie na tyle dużo osób, że na stałe wpadniemy w system promowania.
Nieciekawy kontent
Poza bezlitosnym algorytmem sama też masz duży wpływ na to, czy osoby odwiedzające twój profil po raz pierwszy zostaną z Tobą na dłużej. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że nie wystarczy systematyczne wrzucanie jakichkolwiek zdjęć, żebyśmy stali się w końcu rozpoznawania.
W czasach, w których każdy twórca dwoi się i troi po to, żeby zainteresować swoich odbiorców nowym kontentem, nie możemy sobie pozwolić na bycie kolejną, niestety często nudną, dziewczyną z Instagrama, która dzieli się swoimi stylizacjami i pomysłami na śniadanie. Pokaż na swoim profilu swój charakter, zacznij wchodzić z obserwatorami w interakcję i szukają szansy na to, żeby przekonać ich do pozostania na dłużej. Od twojego zaangażowania może zależeć, czy się do Ciebie przekonają, czy zrażeni pójdą do kogoś innego.