Prowadzenie działalności gospodarczej, jaką jest własny sklep internetowy ma jeden główny i najważniejszy cel: sprzedaż produktów, która daje firmie zyski. Jak jednak w czasach dużej konkurencji, tysięcy e-sklepów, niskich marż i trudności w pozyskiwaniu klientów właśnie dla siebie, zwiększyć tą sprzedaż, sprawiając by firma zarabiała więcej? W jaki sposób reklamować działalność, żeby naprawdę przekładało się to na efekty? Jak nie wydawać pieniędzy na kampanie, które zamiast zwiększenia sprzedaży, generują tylko koszty?
Skuteczna reklama metodą na lepszą sprzedaż
Stare powiedzenie mówi, że reklama jest dźwignią handlu – jest to oczywiście prawda, ale tylko w części. Dźwignią handlu jest bowiem skuteczna reklama, która faktycznie przekłada się na sprzedaż, a o to już wcale nie jest tak łatwo. Przez skuteczność rozumiemy tu takie działania promocyjne, które wprost prowadzą do zakupów, jakie klienci wykonują na stronie sklepu. Dobrym przykładem może być np. promowanie firmy przez uczestnictwo w tzw. sieciach afiliacyjnych. Przedsiębiorca płaci w tym przypadku nie za samą reklamę, a za jej efekt końcowy czyli sprzedaż. Sieci afiliacyjne, jak np. https://shopeneo.network/ łączą ze sobą e-sklepy oraz marketingowców i inne osoby, które mogą polecać produkty firmy, ale ich wynagrodzeniem jest wyłącznie prowizja za dokonanie sprzedaży. Tego rodzaju forma reklamy jest więc dla firm niemal idealną: nie generuje niepotrzebnych kosztów, nie powoduje zaburzenia płynności finansowej firmy i pozwala jej płacić za efekt reklamy, a nie za samo jej prowadzenie.
Afiliacja jako sposób na większą sprzedaż
Warto wiedzieć, że afiliacja jest specyficznym rodzajem współpracy, z którego korzyści odnoszą obie strony, zarówno firma, jak i wynagradzani prowizjami blogerzy, właściciele kont na instagramie, influencerzy prowadzący swoje kanały na Youtube itd. Obie strony zarabiają, ale Ci, którzy promują usługi i produkty e-sklepów muszą w swoje działania włożyć więcej pracy niż klasyczny “etatowiec”, bo nagrodę w postaci prowizji dostaną dopiero po dokonaniu przez ich klientów konkretnych zakupów. Poza afiliacją, o której więcej można również poczytać w artykule https://shopeneo.network/jak-zwiekszyc-sprzedaz/ – istnieje dziś wiele form reklamowych, z których przedsiębiorstwa mogą korzystać do zwiększenia sprzedaży. Niestety większość z nich to działania, w których nie płaci się za efekt końcowy, a za samo działanie. Tu dobrym przykładem mogą być takie formy promocji, jak płatne reklamy umieszczane na Facebooku, Google ADS (reklamy płatne za kliknięcie), pozycjonowanie i optymalizacja stron www (proces długofalowy, rozliczany zwykle każdego miesiąca), ale i reklamy remarketingowe czy docierające do klientów przez prowadzone w e-sklepie newslettery.
Ważnym punktem skutecznego promowania firmy w sieci jest pamiętanie o tym, że nawet jeśli afiliacja wydaje się (i często jest!) jedną z najlepszych i najtańszych form reklamy, to rezygnacja z innych metod może firmie przynieść więcej strat niż korzyści. Tylko kompleksowe łączenie różnych form reklamowych da bowiem efekty optymalne: większą sprzedaż z wielu kanałów i miejsc, w stosunkowo krótkim czasie.