Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Blog firmowy to coś, co obecnie można spotkać nie tylko w dużych i średnich, ale też w małych firmach. Oczywiście, w niektórych przypadkach blogi są prowadzone lepiej (i bardziej regularnie), a w innych gorzej, ale, ogółem mówiąc, jest to coś, co aktualnie stało się już wręcz standardem. Nie bez powodu.

Prowadzenie własnego bloga firmowego ma wiele zalet, o ile będzie się to robiło dobrze. Jakie konkretnie są te zalety i czy są one wystarczające, aby przewyższyć koszty takiego przedsięwzięcia (głównie napisania artykułów, które będą się na nim pojawiać)? Na te pytanie postaramy się wyczerpująco odpowiedzieć poniżej. Zapraszamy!

Największe zalety prowadzenia bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego może pomóc na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim pomaga budować wizerunek eksperta w danej branży, dzięki czemu klienci będą bardziej skłonni zaufać danej firmie. Artykuły na blogu mogą także pośrednio lub bezpośrednio zachęcać do zakupu produktu lub skorzystania z usługi, opisując jej zalety czy efekty osiągnięte podczas dotychczasowych współprac.

Często, dzięki umieszczonych we wpisach formularzach kontaktowych czy przyciskach pozwalających na zapisanie się do newslettera, artykuły na blogu są w stanie wygenerować tzw. leady. To także dobry sposób na pokazanie, że nie mamy do czynienia z firmą widmo, a przedsiębiorstwem, w którym zatrudnieni są prawdziwi ludzie, dzielący się swoją wiedzą i doświadczeniem publicznie.

Jakie tematy powinno się poruszać na blogu firmowym?

Nie ma jednej uniwersalnej recepty na to, o czym pisać na blogu firmowym – wiele zależy między innymi od branży, w której działa firma oraz od przyjętej przez nią strategii komunikacji. Można jednak mówić o pewnych “klasykach”, czyli elementach, które pojawiają się najczęściej z uwagi na ich relatywnie prostą budowę i wysoką skuteczność. Wśród nich znajdują się między innymi artykuły eksperckie, poradniki, newsy z branży, zapowiedzi nowych produktów i case study (czyli opis działań przeprowadzonych dla konkretnego klienta i jego efektów).

Wiele firm ponadto na swoim blogu opowiada także o członkach swojego zespołu, inicjatywach, w których bierze udział czy nagrodach i wyróżnieniach, które udało się im otrzymać. Jak widać, opcji jest naprawdę wiele, więc każdy bez problemu powinien być w stanie znaleźć co najmniej kilka kategorii, które będą odpowiadać jego firmie. Jednocześnie trzeba pamiętać, że liczy się nie ilość, a jakość – zasypywanie bloga wieloma niskiej jakości artykułami nie zrobi wrażenia na osobach, które zdecydują się z nimi zapoznać.