Kiedy słyszymy, że ktoś prowadzi sklep internetowy, zapewne zakładamy, że posiada on własny portal. Obecnie jednak nie jest to nawet konieczne, ponieważ istnieją takie portale, jak Allegro, na których sprzedawcy mogą zakładać własne sklepy, wystawiać towary i realizować transakcje bez konieczności stworzenia własnego serwisu.
Wiele osób i firm zdecydowało się już sprzedawać na Allegro, ale jest też sporo takich producentów i dystrybutorów, którzy dopiero się nad tym zastanawiają. To właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy ten artykuł. Tak więc, dlaczego warto prowadzić sklep na Allegro? Jakie są największe zalety takiego rozwiązania? Odpowiadamy!
Własny sklep na Allegro daje dostęp do wielu potencjalnych klientów
Allegro jest szalenie popularnym portalem aukcyjnym, na którym sprzedawane są towary z niemal każdej kategorii – od ubrań, przez akcesoria domowe, po samochody i nawet nieruchomości. Często to tam potencjalni kupcy udają się w pierwszej kolejności, kiedy wiedzą, co chcą kupić, ale nie wiedzą, gdzie szukać. Dlatego też, wymieniając zalety sklepu na Allegro, nie można zapomnieć o tym, jak wielka jest baza użytkowników tego portalu. Niezależnie od tego, czy prowadzimy małą firmę, średnią czy ogromną, mamy szansę dotrzeć do ogromnej ilości ludzi.
Jeśli zaś założymy własny portal, mogą minąć lata, zanim działania SEO (które zresztą nie należą do tanich) przyniosą mocny skutek i nasz sklep będzie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Płatne reklamy dają z kolei efekt natychmiastowy, ale też nie są tanie. Nie oznacza to, że własny sklep internetowy jest złym pomysłem – nie da się jednak ukryć, że sklep na Allegro jest lepszą opcją zwłaszcza dla początkujących. Nic zresztą nie stoi na przeszkodzie, aby prowadzić sprzedaż jednocześnie w kilku miejscach, na przykład we własnym sklepie i w sklepie na Allegro. Przeciwnie, może to być bardzo skuteczne rozwiązanie.
Sprzedaż na Allegro to wygoda i oszczędność
Allegro dysponuje własnym systemem przetwarzania płatności (pozwalającym również m.in. z łatwością kupić jakiś przedmiot na raty) i zamawiania, domeną, hostingiem, systemem ochrony kupujących i nie tylko. Dzięki temu sprzedawca nie musi implementować tych elementów i zmagać się z ich kosztem. Oczywiście, sprzedaż na Allegro wiąże się z pewną prowizją, ale na dłuższą metę i tak może to być najkorzystniejsze rozwiązanie.
Nie tylko zresztą korzystne, ale też wygodne. Sprzedawca musi bowiem jedynie wystawiać towary i wysyłać je po zakupie – nie musi np. dbać o stronę, ulepszać ją, przygotowywać wpisów blogowych i nie tylko.