Facebook Ads – co to jest i czy warto się tym zainteresować?

Facebook Ads – co to jest i czy warto się tym zainteresować?

Nie da się już zaprzeczyć, że to Internet staje się najważniejszym medium. Ważne jest to nie tylko dla zwykłych użytkowników, którzy przy jego pomocy dokonują zakupów, kontaktują się z innymi, oglądają filmy i seriale – długo tu by można wymieniać. To, jak wielką rolę Internet zaczął odgrywać w życiu każdego człowieka ma znaczenie także dla właścicieli firm i przedsiębiorstw. Dlaczego? To bardzo proste. Reklama jest dźwignią handlu, a tradycyjne formy reklamy, takie jak radio, prasa czy telewizja przestają się już sprawdzać. Są mało wydajne i zupełnie niemiarodajne. Internet za to oferuje wiele opcji, często dużo tańszych i prostszych, aby błyskawicznie zareklamować się milionom użytkowników. Taką możliwość daje między innymi Facebook, czyli największy serwis społecznościowy na świecie, z którego korzysta ponad 2 miliardy ludzi. Tak więc Facebook Ads co to jest i jak działa? Czy warto z takiej opcji korzystać, czy może jest przereklamowana?

Facebook Ads – czym są?

Każdy, kto kiedykolwiek korzystał z Facebooka z pewnością zauważył, że znajduje się w nim bardzo wiele reklam i materiałów sponsorowanych. Jest to główny sposób, w jaki Facebook na siebie zarabia. Reklamy mogą ukazywać się w wielu miejscach (na przykład na pasku bocznym), ale najpopularniejszą ich formą jest umieszczenie sponsorowanego posta bezpośrednio w „feedzie” użytkownika, czyli jego liście aktualności.

Reklama na Facebooku może występować w wielu formach. Baner, post z galerią, zdjęciem, filmem, odnośnikami do produktów – opcji jest naprawdę wiele, więc niezależnie od rodzaju świadczonych usług czy tego, co chcemy zareklamować powinniśmy być w stanie znaleźć coś dla siebie. Zareklamować można także chociażby konkretny fanpage, jeśli zależy nam na zdobyciu większej ilości jego polubień i obserwacji.

Jak działają Facebook Ads?

Tak naprawdę rozpocząć swoją przygodę może każdy. Swoją pierwszą reklamę będzie w stanie ustawić nawet największy laik, ponieważ jest to po prostu bardzo łatwe i intuicyjne. Oczywiście wskazane jest, żeby zajmowali się tym specjaliści, którzy dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu będą w stanie sprawić, aby reklama miała jak największe szanse powodzenia.

Chociaż samo ustawienie reklamy jest bardzo proste, nie oznacza to, że nie daje ono bardzo dużo możliwości. Facebook pozwala chociażby na targetowanie reklamy na konkretne grupy demograficzne (płeć, wiek), osoby o danych zainteresowaniach, takie którym niedawno w życiu przytrafiło się określone zdarzenie i wiele innych. Z jednej strony można powiedzieć, że takie skrajne profilowanie użytkowników to naruszanie ich prywatności, ale z drugiej – takie dane rozdają przecież Facebookowi sami. Dzięki możliwości tak precyzyjnego określenia grupy odbiorcy możemy sprawić, że reklama będzie się pokazywać tylko tym, którzy rzeczywiście mogą być nią zainteresowani.

Cena reklamy na Facebooku

Facebook Ads co to jest to ważna wiedza, ale wiadomo, że zawsze wszystko rozbija się o pieniądze. Tworząc reklamę, będziemy mogli do niej określić budżet. Facebook następnie będzie starał się w tej kwocie uzyskać dla nas najwięcej akcji, które wskazaliśmy jako pożądane: kliknięć linku, aktywności przy poście, polubień fanpage. To, jaka będzie cena za pojedynczą interakcję zależy od jakości naszej reklamy: jeśli będzie ona się podobała użytkownikom i dużo osób, które ją wyświetli zdecyduje się na dokonanie interakcji, cena będzie niska. Jeśli jednak Facebook będzie musiał wyświetlić naszą reklamę setkom osób, aby móc uzyskać chociaż jedną aktywność czy wejście w link, to będzie to nas drogo kosztować.

Czy warto inwestować w reklamę na Facebooku?

Koło reklam w wyszukiwarce Google reklamy na Facebooku to najlepszy sposób na dotarcie do określonej grupy użytkowników. Możemy dotrzeć do osób, które jest duża szansa, że będą zainteresowane naszym produktem, więc nie marnujemy czasu i zasobów na tych, którzy prawdopodobnie nic nigdy od nas nie kupią. Nie jest to też bardzo droga forma promocji, a do tego może się nią zająć nawet osoba bliżej niezwiązana z marketingiem (chociaż oczywiście odpowiednie przygotowanie bądź skorzystanie z pomocy specjalisty jest zalecane).