Specjalista ds marketingu co robi i czy warto nim zostać

Marketing zawsze miał niemały wpływ na sprzedaż produktów, obecnie jednak przykłada się do niego wagę jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dużą zasługę ma tu Internet, który pozwala na kierowanie kampanii bezpośrednio do potencjalnych klientów, na ogromną skalę i w wielu miejscach naraz. Nic więc dziwnego, że wzrosło zapotrzebowanie na specjalistów właśnie w tym zakresie. Wiele osób rozważających tą ścieżkę kariery zastanawia się, specjalista ds marketingu co robi i czy warto nim zostać? Ile zarabia się w tym zawodzie i kto się do niego nadaje?

Zakres obowiązków specjalisty ds marketingu

Ciężko jednoznacznie określić, jakie są zadania osoby na tym stanowisku. Każda firma może bowiem podchodzić do tego nieco inaczej i obarczać danego specjalistę węższym lub szerszym zakresem obowiązków. Ogólnie mówiąc tego typu pracownik zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem kampanii marketingowych. Opracowuje oferty, które można pokazać potencjalnym klientom, a następnie tworzy plan działania i go wykonuje. Monitoruje przebieg całej akcji tak, aby dynamicznie działać, jeśli coś nie będzie szło zgodnie z planem. Jest to bez wątpienia bardzo wymagająca praca, w której działa się pod ciągłą presją czasu. Do tego trzeba się liczyć z ciągłą koniecznością dostarczania dobrych wyników.

Ile zarabia specjalista ds marketingu

Podobnie jak i w innych zawodach, zarobki specjalisty ds marketingu zależą od wielu czynników. Najważniejsze z nich to staż pracy i rozmiar firmy, ale mogą się one różnić także w zależności od na przykład województwa. Z reguły tego typu pracownik może liczyć na wypłatę w okolicach 5500 złotych brutto, co na polskie warunki nie jest złą kwotą. Do tego zawsze pojawia się możliwość awansu, która gwarantuje sporo wyższe zarobki. Dyrektor do spraw marketingu w sporej firmie może się już pochwalić pensją na poziomie 20 tysięcy złotych brutto. Należy jednak zdawać sobie sprawę z konieczności częstego wyrabiania nadgodzin i nieregularnych godzin pracy, które wiążą się z tym stanowiskiem.

Czy warto zostać specjalistą ds marketingu

Jest to z pewnością perspektywiczna ścieżka kariery, ponieważ maszyna marketingowa, zwłaszcza jeśli chodzi o marketing internetowy, cały czas się rozrasta. Jeśli interesują nas zagadnienia związane z marketingiem i reklamą, z pewnością warto spróbować swoich sił. Konieczne będzie jednak posiadanie pewnych cech charakteru, takich jak otwartość na ludzi i umiejętność przekonywania do swoich racji, a także kreatywność. Pracować w marketingu można i bez kierunkowego wykształcenia, ale z pewnością będzie to dużym atutem i wpłynie na zarobki i perspektywy awansu. Studia nawet nie na kierunku stricte marketingowym, ale na przykład PR-owym, również mogą być przydatne.

Specjalista ds marketingu co robi – na to pytanie odpowiedzi może być wiele. Dla niektórych zawód ten może być zbyt dużym wyzwaniem, zaś inni odnajdą się w nim znakomicie.