Czym w ogóle jest pozycjonowanie i czy warto w nie inwestować?

Pod pojęciem pozycjonowania kryje się szereg metod służących zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce internetowej. Powinien je stosować każdy, kto chce, by jego strona była popularna. Bez tego nie zaistniejemy w sieci.

Jakie działania obejmuje pozycjonowanie?

Popularność strony jest określana na podstawie ilości wyświetleń, dlatego trzeba zadbać o odbiorców. Bardzo ważne jest pierwsze wrażenie. Składa się na nie wygląd strony (jakość i ilość obrazu i tekstu oraz ich odpowiednie rozmieszczenie) oraz samo ładowanie adresu – jeśli witryna ładuje się zbyt długo, użytkownik wyłączy stronę zanim ją zobaczy. Ważne jest także zoptymalizowanie kodu HTML, by adresy podstron odnosiły się do ich treści, a domena nawiązywała do tematyki. Warto o tym pamiętać zwłaszcza na stronach firmowych, które łatwiej znaleźć, gdy w adresie jest nazwa firmy i nawiązanie do jej działań. Obecnie istotnym czynnikiem jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Kiedy już przygotujemy stronę pod względem technicznym możemy zabrać się za tworzenie treści. Tutaj również myślimy przede wszystkim o czytelnikach. Tekst powinien być spójny, sensowny, pisany zrozumiałym językiem. W jego odbiorze nie może przeszkadzać źle położona grafika. Jednak pozycjonowanie nadal obowiązuje. Przygotowując treść najczęściej wykorzystuje się dwie techniki: linkowanie i stosowanie fraz kluczowych.

Linki mogą odwoływać się do innych stron, z którymi współpracujemy lub do podstron naszej strony. Pierwsze pozwalają zwiększyć naszą widoczność, bo przez pojawienie się odnośnika na popularniejszej stronie zostajemy zauważeni przez jej czytelników. Drugie pomagają zachować przejrzystość strony. Jeśli np. w tekście odnosimy się do czegoś, co należałoby wyjaśnić niektórym odbiorcom możemy napisać o tym na podstronie i zamiast rozbudowanej wstawki umieścić link. Dzięki temu to, co napisaliśmy będzie łatwiejsze w odbiorze i długi opis nie zaburzy spójności.

Słowa kluczowe to te, które wybierzemy jako ważne w treści. Ich nagromadzenie sprawi, że strona będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Ale to nie oznacza, że tych słów możemy używać jak chcemy, byle było dużo. Pozycjonowanie uwzględnia także ilość wyświetleń strony, a wstawianie fraz w przypadkowych miejscach źle wpływa na sens tekstu, co będzie odpychać internautów.

Czy warto pozycjonować?

Jeśli chcesz zaistnieć w sieci to nie tylko możesz, ale MUSISZ stosować pozycjonowanie. Bez tego nic nie osiągniesz. Pamiętaj tylko, by robić to z głową. Nie znasz się na tym? Poszukaj pomocy u ludzi, którzy zajmują się pozycjonowaniem zawodowo lub sprawdź, co oferują różne strony internetowe poświęcone temu zagadnieniu.