Instagram jako miejsce na reklamę - czyli jak zdobyć followersów

Instagram to internetowe puzzle, które sami możemy zaprojektować. Wrzucanie ładnych zdjęć jest podstawą działania za jego pomocą.

Co jednak zrobić, aby przybywało nam followersów?

Jeśli zależy nam na tym, by nasze konto zyskało wielu obserwujących, musimy skupić się na kilku krokach, których regularne wykonywanie z pewnością przyniesie korzyści. Duża liczba followersów na Instagramie to też możliwość otrzymywania różnych propozycji współprac, ale także pokazanie się światu, tego, co robimy i jak lubimy spędzać czas. Jeśli prowadzisz konto, na którym przedstawiasz swoją pracę kreatywną, to istnieje prawdopodobieństwo, że to właśnie za sprawą treści na Instagramie zyskasz nowego klienta. Internet dzisiaj ma wielką moc, tylko trzeba wiedzieć, jak dokładnie można ją wykorzystać do własnych celów.

Jak zdobyć followersów? Podstawowe wytyczne

dodawaj zdjęcia regularnie, jeśli raz dodajesz 5 zdjęć dziennie, a potem przez miesiąc nic, dużo osób przestanie cię obserwować, bo nie dostarczasz systematycznie contentu, stali obserwatorzy muszą mieć stale dostarczane treści, muszą wiedzieć, że działasz planowo i systematycznie, a nie raz na jakiś czas, nie angażując się w to zbytnio,
miej styl, który się wyróżnia; owszem, białe, skandynawskie wnętrza i złote naszyjniki z medalikami są estetyczne i ładne, ale ile można patrzeć na to samo, znajdź coś, co będzie unikatowe i sprawi, że wiele osób zechce obserwować właśnie ciebie,
– dodawaj odpowiednie hasztagi, które będą pasować do twoich zdjęć, przede wszystkim, sprawdź, które z hasztagów wyszukiwane są najczęściej i użyj ich, dodatkowo możesz też wymyślić swój własny hasztag, który przypiszesz specjalnym zdjęciom, dzięki temu łatwo będzie można zidentyfikować twoją twórczość,
komentuj zdjęcia innych, pokaż, że istniejesz, jest o wiele większe prawdopodobieństwo, że jeśli skomentujesz czyjeś zdjęcia, ta osoba do ciebie wróci, niż gdy tylko polubisz jej pracę i polubienie to zginie w tysiącu innych,
napisz coś ciekawego w biografii, nic w stylu „uwielbiam kawę i pieski”, bo to piszą wszyscy, zdobądź się na coś ciekawego, co jednak będzie dobrze oddawać profil twojej działalności, postaw na jakiś niebanalny cytat albo ciekawe słowa kluczowe, które mogą przyciągnąć dużą grupę ludzi,
dodawaj zdjęcia, które są do siebie zbliżone stylistycznie, od razu będzie wiadomo, że to twoje zdjęcie i followersi zapamiętają twój styl, taka rozpoznawalność jest na wagę złota, a wyrobiona choćby wizualnie marka na pewno zaprocentuje w przyszłości.