Dlaczego Amazon stał się aż tak popularny?

Dlaczego Amazon stał się aż tak popularny?

Na świecie istnieje wręcz niezliczona ilość platform służących do sprzedawania i kupowania produktów. Ebay, Aliexpress, Allegro. Mało która firma może pochwalić się jednak również dużym sukcesem komercyjnym co platforma Jeffa Bezosa. Dzisiaj postaramy się wyjaśnić na czym polega sukces tego giganta e-commerce.

Innowacyjność i jeszcze raz innowacyjność

Wiele platform e-commerce to po prostu kopie tego, co już istnieje i dobrze działa. Takie podejście ma szansę działać, ale tylko do pewnego stopnia. To te firmy, które testują nowe rozwiązania i z sukcesami je implementują, mają szansę odnieść olbrzymi sukces. Amazon jest świetnym przykładem kreatywnego myślenia w praktyce. Wiele z jego usług i innowacyjnych elementów zostało wprowadzone bezpośrednio przez właściciela – Jeffa Bezosa. Przykłady nowych technologii  od firmy ze Stanów to:

  • Zamawianie jednym kliknięciem. Dzisiaj w coraz większym stopniu wydaje się być standardem. To jednak Amazon był pionierem uproszczonego zlecania dostawy.
  • Dash Button. Fizyczna reprezentacja one click ordering. Urządzenie z przyciskiem i nazwą danego produktu. Służy do wznawiania ustalonej z góry dostawy konkretnych przedmiotów – na przykład środków czyszczących.
  • Inne urządzenia z linii Amazon Dash. Tutaj można wymienić między innymi Dash Wand. Mowa tutaj o skanerze kodów kreskowych z możliwością wydawania komend głosowych. Został stworzony z myślą o ponownym zamawianiu rzeczy, które już skończyły się w domu.
  • Prime Air. Program, który w dalszym ciągu jest w fazie testów, ale ma szansę zrewolucjonizować rynek dostaw. Zakupowy gigant planuje dostarczać swoje produkty za pomocą floty dronów przylatujących bezpośrednio do użytkownika.

Warto zwrócić uwagę na to, że nie wszystkie innowacyjne koncepcje Amazona okazały się pełnym sukcesem. Sama firma na swojej stronie deklaruje gotowość do ponoszenia porażek oraz ich konsekwencji.

Zdobywanie monopolu na wielu polach

Amazon to przede wszystkim platforma zakupowa. Pamiętajmy jednak, że firma posiada także wiele innych usług i w wielu z nich jest liderem na światowych rynkach. Tutaj wymienić należy przede wszystkim czytnik e-booków Kindle. Jest on tak popularny, że w niektórych kręgach stał się wręcz synonimem tego typu urządzeń. Więcej informacji przeczytasz na blogu https://www.leadsmansion.com/pl/baza-wiedzy/. Warto zwrócić uwagę, że część książek kupimy w wersji elektronicznej tylko na czytnik Amazon. Jest też oczywiste, że musimy nabyć je za pośrednictwem platformy sprzedażowej należącej do firmy. Taka integracja dodatkowo zwiększa popularność rozwiązania.

Inny przykład to Echo. To właśnie to urządzenie jest “domem” powszechnie rozpoznawalnej Alexy. Jeśli mamy inteligentny dom, możemy je zintegrować z wieloma funkcjami systemu i na przykład bezdotykowo gasić światło. Sprzęt daje nam też możliwość zadawania wyszukiwań za pomocą głosu. W ten sposób nie tylko przejrzymy Wikipedię. Możemy również zamówić produkty. I tutaj bez zaskoczenia. Zdecydowanie najłatwiejsze będzie zlecenie dostawy z Amazona.

Mniej znany przykład usługi oferowanej przez firmę Bezosa to Amazon Mechanic Turk. Służy on do odpłatnego zlecania drobnych zadań i stanowi kolejny dowód na to, że korporacja znajduje się w innowacyjnej forpoczcie.