Jakich narzędzi używać do projektowania grafiki?

Jakich narzędzi używać do projektowania grafiki?

Wiele osób prowadzących mały biznes, w pewnym momencie zdaje sobie sprawę, że dobra grafika reklamowa to jeden z fundamentów sprzedaży. Obojętnie czy jest to plakat, ulotka, baner czy też grafika w social media – w każdym przypadku chodzi o skuteczne przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Nie sztuką jest zlecić wykonanie grafiki profesjonalnej firmie, jednak po co wydawać pieniądze skoro z łatwością możemy stworzyć ją sami?

Z pomocą przy jej tworzeniu przyjdzie nam Canva. Zdaniem redakcji Łatwego Marketingu – najlepsze bezpłatne narzędzie do tworzenia profesjonalnej grafiki dostępne online – od siebie jeszcze dodam, że również najprostsze w obsłudze Nie przeciągając dłużej prezentacji tego narzędzia, przejdę od razu do opisu jego funkcji już po samym zalogowaniu, do którego możemy wykorzystać nasze konto Google bądź Facebook.

Canva to narzędzie, dzięki któremu stworzymy profesjonalną grafikę bez specjalistycznej wiedzy i obsługi skomplikowanych programów graficznych. Po zalogowaniu mamy do wyboru sześć podstawowych szablonów, jednak cały wachlarz dostępnych opcji skrywa się pod przyciskiem „More…” na końcu listy.

Po jego rozwinięciu mamy możliwość wyboru takich szablonów jak tworzenie okładek, stron tytułowych, czy grafik social media, przy pomocy których w kilka minut stworzymy oszałamiającą grafikę.

Po wyborze szablonu zostajemy przeniesieni do przyjaźnie wyglądającego edytora, który nie przeraża skomplikowaniem i nadmiarem funkcji. Na pierwszym planie widzimy czystą „kartkę”, na której będziemy tworzyć naszą grafikę oraz dostępne po lewej stronie szablony z layoutami.

Wybór layoutu także nie powinien sprawiać problemu, ponieważ widoczne gotowe obrazki odzwierciedlają wygląd całego szablonu wraz z elementami tekstowymi. Oczywiście, jeżeli jesteśmy bardziej wymagający co do elementów i końcowego wyglądu naszej grafiki, możemy skorzystać z pustego szablonu, bądź z podstawowym podziałem na sekcje. Jednak ilość i różnorodność szablonów jakie dostarcza Canva z pewnością ułatwia zadanie i zaoszczędzi mnóstwo czasu, chociażby przy szukaniu inspiracji.

W momencie, gdy już wybierzemy szablon możemy edytować każdy element, który się na nim znajduje. Z zaznaczoną sekcją możemy zrobić dosłownie wszystko: od zmiany położenia, nachylenia czy też zmiany wielkości, po zastosowanie różnego rodzaju filtrów graficznych, przeźroczystość i na zmianie koloru kończąc.

W trakcie tworzenia grafiki możemy dodać własne zdjęcia. W tym celu wystarczy, że z menu znajdującego się w lewej kolumnie wybierzemy opcję „Uploads”, gdzie będziemy mogli wgrać zdjęcia ze swojego komputera. Warto tu zwrócić uwagę na duży plus jakim jest automatyczne zapisywanie każdego wgranego zdjęcia, dzięki czemu możemy wykorzystać je w wielu projektach bez konieczności ponownego wgrywania.

W kolumnie po lewej stronie znajdziemy również takie opcje jak „Search”, pod którą kryje się wiele przydatnych elementów tj. kształty, ikony, linie a nawet wykresy.
Dwie pozostałe opcje, o których jeszcze nie wspomniałem to „Text”, gdzie możemy wybrać interesującą nas czcionkę i jej krój oraz „Background” która umożliwia nam wybór tła dla naszej grafiki. Większość dostępnych elementów jest darmowa, natomiast jeżeli chcemy skorzystać z dodatkowych elementów, każdy jest płatny symbolicznego dolara.

Bardzo ciekawą funkcją jest możliwość wspólnej pracy nad projektem z inną osobą. Za pomocą przycisku „Share” znajdującym się w prawym górnym rogu, możemy przesłać nasz projekt wybranej osobie z możliwością jego edycji.

Wykonaną grafikę możemy pobrać zapisując na dysk w jednym z trzech formatów – jpg, png, pdf. Ciekawym dodatkiem jest Design School Canva, gdzie znajdziemy gotowe tutoriale, podstawy projektowania grafik oraz morze inspiracji, które z pewnością przydadzą się bardziej wymagającym użytkownikom. Mamy nadzieję, że Wam tak samo jak nam program Canva przypadnie do gustu i od dzisiaj będziecie sami wykonywać powalające grafiki reklamowe.