Znaczenie bannerów w internetowym marketingu

Znaczenie bannerów w internetowym marketingu

Jedną z najpopularniejszych i najczęściej spotykanych w Internecie rodzajów reklam są wszelkiego rodzaju bannery oraz ich mniejsze odpowiedniki – buttony. Banner jest graficzną formą przedstawiania reklam (bądź innych informacji), która najczęściej przenosi użytkownika na stronę domową osoby reklamującej. Bannery spotkać można na niemal każdej większej stronie internetowej, która poprzez umieszczanie ich sama zarabia.

Bannery mogą być bardzo różne i wszystko zależy od wielkości kampanii, a także kreatywności ich twórców. Najczęściej wykonane są w formie Adobe Flash, dzięki czemu są bardzo efektowne pod względem graficznym i posiadają animację. Wadą tej formy jest jednak fakt, że użytkownik musi mieć zainstalowany specjalny program, bo w przeciwnym razie reklama nie zostanie wyświetlona w jego przeglądarce. Starszymi, ale wciąż popularnymi bannerami są te, wykonane w formacie GIF (z animowanymi obrazkami), a także najzwyklejsze – JPEG, które mają formę „stałą”.

Bannery mogą mieć oczywiście bardzo różny wygląd, wielkość i rodzaj informacji, ale ich skuteczność zależy od spełnienia kilku bardzo istotnych warunków. Po pierwsze, aby banner mógł być efektywny, powinien wyróżniać się na tle strony i mieć oryginalny wygląd. Po drugie informacje w nim zawarte powinny być zwięzłe i trafne, pozbawione wszelkich zbędnych wiadomości. Banner powinien mieć odpowiednią wielkość – nie powinien przesadnie rzucać się w oczy, a także mieć niewielki rozmiar, bowiem długie wczytywanie się jest drogą do klęski.

Odmianą bannera jest button, który występuje najczęściej w formie niewielkiego obrazka na konkretnej stronie internetowej, po kliknięciu w którego, użytkownik przenosi się na inną stronę internetową. Od bannera różni się tym, że zajmuje o wiele mniej miejsca i nie –przeszkadza czytelnikowi w przeglądaniu strony. Służy on najczęściej w reklamowaniu spokrewnionych lub o podobnej tematyce stron, jak również przeznaczony do reklamowania sprawdzonych serwisów.

Banner nie jest być może najtańszą formą reklamy, ale za to bardzo efektowną. Eksperci twierdzą bowiem, że użytkownicy stron chętnie klikają w interesujące ich bannery i zapoznają się z zawartością. Grunt to odpowiednia informacja, ładnie przygotowany banner oraz umieszczenie go w takim miejscu, gdzie będzie możliwość zainteresowania nim jakiejkolwiek grupy osób.