Odzież i tekstylia są specyficznymi rodzajami gadżetów reklamowych. Specyficznymi o tyle, że przeznaczone są do częstego użytkowania (na to w każdym razie liczą firmy decydujące się na zakup tego typu gadżetów) z czym z kolei wiąże się konieczność zapewnienia odpowiedniej trwałości logotypowi bądź innemu znakowi graficznemu (przekazowi reklamowemu) którymi oznakujemy nasze tekstylia. O ile w przypadku toreb, plecaków i im podobnych gadżetów nie ma to aż takiego znaczenia, bowiem przedmioty te są zdecydowanie rzadziej czyszczone (używane w innych warunkach niż odzież reklamowa, którą można nosić na co dzień) o tyle sprawa komplikuje się nieco w przypadku koszulek reklamowych, które należą do najpopularniejszych gadżetów. Koszulki są bardzo często prane, a wszelkie powstające w związku z tym uszczerbki w strukturze nadrukowanego na nich logo przyczyniają się do zmniejszenia siły przekazu, zaburzenia przekazu czy wręcz zmiany jego znaczenia (źle wyglądający, zużyty, sprany, wykruszony nadruk zdecydowanie nie sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku firmy).
Do dyspozycji mamy wszystkie dostępne techniki znakowania, może z jednym wyjątkiem – graweru laserowego, którym tekstylnej koszulki na pewno nie oznakujemy (choć możemy zastosować go do wyrobów skórzanych). Każda z technik ma swoją specyfikę, a która jest najtrwalsza? Zdecydowanie haft komputerowy. Nanoszenie na odzież reklamową nadruków wykonywanych farbą (sitodruk i tampodruk) zdecydowanie nie jest w stanie zapewnić im pełnej trwałości nawet wtedy gdy zastosujemy najlepiej dopasowane farby o wysokiej jakości. Mimo wszystko ten rodzaj substancji znakującej ma tendencje do ścierania się i wykruszania i nie jest odporny na uszkodzenia mechaniczne. Haft komputerowy – przeciwnie. To technika nawiązująca do tradycyjnego haftu czyli trwałego zdobienia tkanin polegającego na wyszywaniu ich kolorowymi nićmi. Haft komputerowy od haftu tradycyjnego różni się jedynie tym, że proces haftowania jest w pełni zautomatyzowany, to z kolei pozwala na wykonywanie serii bardzo powtarzalnych (identycznych) nadruków.