pozycjonowanie stron www

pozycjonowanie stron www

Czym jest pozycjonowanie stron WWW?

Pozycjonowanie stron WWW to szereg działań mających na celu zdobycie przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Oczywiście najbardziej popularną i cenioną wyszukiwarką jest Google. Specjaliści, którzy zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych dbają zarówno o działania na stronie, jaki poza nią. Specjaliści SEO przeprowadzają dokładny audyt strony internetowej, która ma być pozycjonowana. Dzięki temu poznają oni słabe strony witryny, a więc wiedzą nad jakimi aspektami warto popracować. Jeżeli chodzi o działania poza stronę internetową, która ma być pozycjonowana bardzo ważne jest budowanie bazy linków. Działania na stronie internetowej to tak zwane działania on site, natomiast działania poza stronę internetową to tak zwane działania off-site. Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo ważną działalnością, I to właśnie z myślą o SEO powinny być tworzone witryny. Jeżeli o pozycjonowaniu myśli się zbyt późno, to znaczy, gdy witryna jest ukończona już całkowicie, optymalizacja jej może być kosztowna i nieopłacalna. Optymalizacja witryny internetowej pod wyszukiwarkę to inaczej SEO (Search Engine Optimization). Wszelkie działania związane z SEO można podzielić na etyczne, a także nieetyczne. Etyczne to tak zwane White Hat SEO, natomiast nieetyczne to Black Hat SEO. Coraz bardziej nowoczesne algorytmy wyszukiwarki Google nagradzają strony internetowe, które promują się w sposób etyczny, a także stosują kary wobec witryn, które stosują metody Black Hat SEO. W pozycjonowaniu stron internetowych najważniejsze są zatem efekty długofalowe. Działania, które są nieetyczne przynoszą co prawda efekty, ale w przypadku gdy zostaną wykryte przez Google, strona może być ukarana filtrem lub nałożeniem całkowitej blokady, czyli bana. Specjaliści SEO doskonale wiedzą jakie metody pozycjonowania stron internetowych najlepiej stosować w każdym indywidualnym przypadku.

Pozycjonowanie stron WWW jako ważny element marketingu internetowego.

Pozycjonowanie stron WWW jest niesamowicie istotnym elementem marketingu internetowego. Trudno sobie wyobrazić sukces jakiejkolwiek firmy, jeżeli jej strona internetowa byłaby niewidoczna w wyszukiwarce Google. Widoczność w sieci pozwala docierać przedsiębiorcom do nowych potencjalnych klientów, a także do stałego grona osób, które korzystają z usług lub produktów firmy. Marketing internetowy oferowany przez agencje SEO pozwala na niesamowicie wysoki wzrost współczynnika konwersji na stronach. Konwersje na witrynach internetowych to na przykład dokonanie zakupu, zamówienie usługi, rejestracja nowego użytkownika lub inna aktywność. Dzięki usługom świadczonym przez pozycjonerów firma może uzyskać również status lokalnego eksperta, a internauci będą sięgać chętnie po jej ofertę, gdyż strona internetowa wyświetlać będzie się naprawdę wysoko. Użytkownicy wyszukiwarek intuicyjnie sięgają po te strony internetowe, które wyświetlają się najwyżej w wynikach wyszukiwania. To, co znajduje się najwyżej jest traktowane jako lepsze. Wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych są zatem bardzo ważne dla przedsiębiorców. Firmy, które świadczą różnego rodzaju usługi, a także sprzedają produkty podzielić można na działające stacjonarnie, a także tylko drogą internetową.

Rola pozycjonowania lokalnego w marketingu internetowym.

Rola pozycjonowania lokalnego jest ogromna dla każdej firmy, która działa stacjonarnie. Pozycjonowanie lokalne wykorzystuje nowoczesną technologię. Dzięki tej technologii, gdy użytkownik wyszukiwarki, który znajduje się na przykład w Lublinie wpisze frazę kluczową “fryzjer”, w wynikach wyszukiwania odnajdzie listę usługodawców z jego najbliższej lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne pozwala zatem docierać firmom działającym stacjonarnie do realnie zainteresowanych ich usługami, a także produktami. Trudno bowiem sobie wyobrazić, by ktoś znajdujący się na drugim końcu Polski przyjeżdżał z bardzo daleka tylko po to, aby skorzystać z usług fryzjerskich. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu osoby zainteresowane skorzystaniem z oferty firm działających w stacjonarnie mogą szybko odnaleźć miejsca, w których zakupią produkty, bądź też skorzystają z określonych usług. Pozycjonowanie lokalne jest związane również z Google Maps. Dzięki temu na przykład kierowcy, którzy korzystają z nawigacji GPS szybko odnajdują firmy stacjonarne w pobliżu i decydują się na skorzystanie z oferty. Pozycjonowanie lokalne związane jest także z Google Moja Firma. Optymalizacja wizytówek w Google Moja Firma sprawia, że przedsiębiorcy mają je świetnie pozycjonowane. Wizytówki te trafiają zatem zarówno do wyników wyszukiwania Google, jak i Google Maps. Dobrze zoptymalizowana wizytówka w Google Moja Firma oznacza, że ma ona kompletnie uzupełnione informacje. Dodatkowo niezwykle ważna jest spójność informacji zawartych w wizytówce Google Moja Firma oraz na przykład katalogu firm, a także na firmowej stronie internetowej. Jeżeli pojawiają się różnice na przykład danych teleadresowych wpływa to negatywnie na pozycjonowanie firmowej wizytówki. Właściwie zoptymalizowana wizytówka, a także strona internetowa firmy to doskonałe źródła nowych klientów. Nie od dzisiaj bowiem wiadomo, że ogromna liczba klientów trafia do firm wprost z wyszukiwarki Google. Działania w internecie są dźwignią handlu, a pozycjonowanie lokalne jest naprawdę istotnym elementem marketingu internetowego. Wszystkie przedsiębiorstwa, które oferują swoje usługi oraz produkty stacjonarnie nie mogą zatem pominąć tego elementu marketingu internetowego. Pozycjonując strony internetowe, a także firmowe wizytówki lokalnie warto również dbać o pozytywne opinie użytkowników Google.