Z roku na rok, coraz bardziej popularną formą reklamy internetowej staje się e-mail marketing. Badania potwierdzają, że jest od jednym z najskuteczniejszych działań reklamowych. Możemy wykorzystywać go do zwiększenia sprzedaży, zwiększenia świadomości istnienia firmy, czy budowania trwałych relacji z odbiorcami. Poniżej najważniejsze informacje na temat skutecznego mailingu.
Przede wszystkim zastanówmy się nad strategią. Ważne, aby obrać cel, który będzie mierzalny i przyniesie nam wymierne korzyści oraz dokładnie określić grupę odbiorców. Dzięki temu mamy większe szanse, że trafimy z informacją do osób potencjalnie zainteresowanych naszym produktem czy usługą.
Wygląd również jest jedną z pierwszorzędnych kwestii. Mail musi być zaprojektowany przez profesjonalnego grafika, w taki sposób, aby grafika przyciągała wzrok, ale nie przyćmiewała tekstu. Pamiętajmy też, że treść maila nie może być zbyt rozwlekła i powinna zawierać tylko najważniejsze informacje wraz z odnośnikiem do strony docelowej.
Kolejnym krokiem jest wybór programu do mailingu. Powinien być na tyle rozbudowany, żebyśmy mogli korzystać z takich opcji jak raporty i analizy wysyłanych maili, możliwości wypisania z mailingu, brak reklam systemu mailowego oraz, żeby maile wyświetlały się prawidłowo we wszystkich przeglądarkach oraz programach pocztowych.
Ważną kwestią przy tworzeniu mailingu jest również zadbanie o tzw. landing page, czyli stronę docelową, do której zostanie odesłany użytkownik po kliknięciu w grafikę lub treść maila. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana strona, będzie doskonałym uzupełnieniem. Istotne, aby strona miała atrakcyjny tekst, który będzie odnosił się do wyznaczonych przez nas celów kampanii, czyli np. nawołanie do zakupu. Warto zadbać także o oprawę graficzną, która przyciągnie uwagę odbiorcy oraz będzie spójna z wiadomością.
E-mail marketing już od dawna pomaga przedsiębiorstwom osiągać cele sprzedażowe. Jeśli zastosujemy się do powyższych zasad, to nie powinniśmy żałować decyzji o wyborze tego narzędzia.