Nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe dają ogromne możliwości promowania własnego biznesu i marki. Instagram jest obecnie jednym z najpopularniejszych kanałów social media. Jest to też skuteczne narzędzie do zwiększenia zasięgów, ponieważ serwis odwiedzają miliony użytkowników każdego dnia. Gwarancją profesjonalnego wizerunku firmy jest właściwie prowadzone konto firmowe na Instagramie. W tym artykule wyjaśnimy, jak promować posty na Instagramie, żeby dotarły do jak największego grona odbiorców.
Zalety promowania postów na IG
Liczby nie kłamią – każdego dnia Instagram jest odwiedzany przez kilkaset milionów osób. W tej chwili w Polsce ponad 7 mln osób posiada aktywne konto na tym serwisie. Zaletą promowania jest to, że posty nie trafiają do użytkowników przypadkowych. Twórcy zadbali o to, żeby post pokazywał się konkretnym osobom, które faktycznie mogą być zainteresowane promowanymi usługami. Należy podkreślić, że użytkownik sam decyduje, do której grupy użytkowników post ma dotrzeć. Na podstawie wieku i zainteresowań dobierane są odpowiednie osoby. Dzięki promowaniu postów można zebrać cenne informacje oraz dane marketingowe. Można przypuszczać, że tego typu dane pomagają wprowadzać dalsze, jeszcze bardziej skuteczne kroki w promowaniu swojego konta. Wzrost zaangażowania na profilu firmowym w dużej mierze zależy od jakości sponsorowanych postów. Naturalne, że idą za tym polubienia, udostępnienia oraz komentarze. To wszystko ma wpływ na poprawę zasięgów, a także zwiększenie popularności biznesu wśród docelowych użytkowników. Warto wspomnieć, że najliczniejszą grupą użytkowników Instagrama są osoby w wieku 18-30 lat, dlatego jest to skuteczna forma reklamy. Należy pamiętać, że social media to nie tylko Twitter i Facebook, dlatego trzeba się zająć promowaniem również na innych platformach.
Instrukcja promowania postów na Instagramie
Na Instagramie promować posty można przy użyciu Menedżera Reklam. Dzięki promowaniu można zwiększyć grono obserwujących, a do tego zainteresowanie pod publikowanymi materiałami. Na koncie należy wejść w zakładkę Narzędzia reklamowe, a następnie kliknąć w pozycję “Wybierz post”. W ten sposób możesz odszukać interesujący Ciebie post, który zamierzasz promować. Później Instagram powinien wyświetlić prośbę połączenia kota ze stroną firmową na Facebooku, jeśli wcześniej nie były połączone. Krok ten możesz pominąć, ale później trzeba określić budżet dzienny oraz grupę celów i odbiorców. Na sam koniec wystarczy kliknąć Promuj w sekcji Weryfikacja. Reklama będzie jeszcze sprawdzana pod względem zgodności z regulaminem i gdy zostanie zweryfikowana to wyświetli się powiadomienie o zatwierdzeniu lub odrzuceniu reklamy. Na sam koniec wypada jeszcze wspomnieć o tym, że statystyki skuteczności promowania można obserwować w zakładce “Narzędzia reklamowe”.