Blog firmowy to olbrzymie narzędzie, za pomocą którego można kreować wizerunek firmy, marki lub produktu w sieci. Dobrze prowadzony, ciekawy i angażujący czytelników pozwala firmie wypracować nawet status eksperta w danej dziedzinie wiedzy.
Przykład? Sklep z profesjonalnym sprzętem fotograficznym, dla którego stworzony zostanie blog firmowy, może w poszczególnych wpisach nie tylko rzetelnie porównywać produkty, ale również przekazywać cenną wiedzę na temat tego, w jaki sposób fotografować, jak operować światłem etc. Inaczej mówiąc, potencjalny klient otrzymuje solidną dawkę wiedzy i odnosi wrażenie, że obcuje ze specjalistami. Firma, która postanawia podzielić się wiedzą i stawia na edukowanie potencjalnych klientów, postrzegana jest jako partner, budzi większe zaufanie. To istotne zwłaszcza współcześnie, gdy niemal na każdym kroku spotkać można firmę „krzak”, której jednym celem jest omamić obietnicami.
W praktyce blog firmowy pozwala dopełnić treść strony firmowej. Na takiej umieszcza się zazwyczaj ograniczoną pulę informacji, aby nie zanudzić czytelnika. Przeładowana treścią witryna – zamiast przyciągnąć – zniechęca czytelnika. Trzeba pamiętać, że internauta to z gruntu rzeczy osoba niecierpliwa, która poszukuje najistotniejszych dla siebie treści. I choć tekst nie musi być krótki, to powinien być dostosowany do aktualnych potrzeb czytelnika. Stąd też tak niezbędne jest określanie grupy docelowej.
Budowa wizerunku to kolejna kwestia, z którą blog świetnie sobie radzi. Merytoryczne, ciekawe wpisy, w których firma dzieli się z internautami swoimi przemyśleniami, podsuwa odpowiedzi na pojawiające się pytania, to ocieplanie wizerunku. Klient przestaje postrzegać sprzedawców jako osoby, dla których liczy się wyłącznie sprzedaż i zysk a zaczyna zauważać w nich partnerów, którzy są uczciwi i przyjaźni. Moment, w którym klient zwraca się o pomoc do sprzedawcy jak do znajomego, jest chwilą, w której jedno z założeń prowadzenia bloga zostaje osiągnięte.
Jak prowadzić blog firmowy? O czym pisać? Może wydawać się, że to zadanie proste, które nie wymaga żadnej wiedzy, ale w rzeczywistości jest odwrotnie. Opracowanie strategii prowadzenia bloga pozwala dążyć do założonego celu. Na blogu firmowym pojawiać mogą się branżowe nowinki, informacje o wydarzeniach, podsumowania dotychczas prowadzonych akcji czy szersze wiadomości na temat sprzedawanych produktów czy usług. W sieci istnieje przynajmniej kilkanaście świetnie prowadzonych blogów eksperckich, które – poza wspomnianymi kwestiami – umożliwiają klientowi także poznanie załogi firmy czy kulisy pracy całej załogi.
Istnieje też kilka zasad, którymi warto się kierować prowadząc blog firmowy. Stosowanie się do nich – w połączeniu z lekkim piórem – może być świetnym punktem do osiągnięcia założonego celu. Jeżeli szukasz copywritera, który nie tylko potrafi w rzeczowy sposób wzbudzić zaufanie u Twoich klientów, ale również zrobi to w nieszablonowy sposób, to zapraszam do kontaktu. Doskonale wiem, w jaki sposób pisać, aby na Twoim blogu firmowym rozgorzała dyskusja i… słupki określające sprzedaż rosły.