Jaka jest najlepsza pora na wysyłkę infomacji prasowych?

Jaka jest najlepsza pora na wysyłkę infomacji prasowych?

W natłoku codziennych obowiązków rzadko się nad tym w ogóle zastanawiamy i w zasadzie nie mamy racjonalnych powodów, by wstrzymywać wysyłkę newsa do określonego dnia i godziny. Szczególnie, że nad głową stoi szef/klient, który po kilku dniach wprowadzania uwag i poprawek, w końcu akceptuje nam treść i co kilka minut pyta, czy news już poszedł do mediów. Don’t worry. Mamy na to broń, czyli statystyki otwarć informacji prasowych, które powinny pomóc Wam w planowaniu Waszych wysyłek.

Globalne statystyki pokazują, że 80,31% wiadomości wysyłanych przez Prowly, jest otwieranych przez odbiorców, a to bardzo dobry wskaźnik! Ale dziś nie o tym, bo dużo ważniejszą dla Was informacją jest ta, że są dni tygodnia i godziny, w których media najchętniej czytają nasze newsy. Zobaczcie sami.

Z jakiegoś powodu najchętniej maile od Was otwierane są w poniedziałki (25,02%) i czwartki (28,28%). W ciągu tygodnia najmniej korzystnymi dniami przeprowadzania wysyłek są odpowiednio środa (12,68%) oraz piątek (10,51%). Jak widać powyżej, są też dziennikarze, którzy przeglądają skrzynkę w weekendy, ale jest ich bardzo mało, co zawsze było dla nas raczej oczywiste.

W tym przypadku większego zaskoczenia nie będzie, bo najbardziej optymalnymi godzinami wysyłki są 10.00-14.00 (49,62%). Co ciekawe jednak, po 14.00 współczynnik otwarć spada o grubo ponad połowę, więc w przypadku, gdy nie zdążymy puścić newsa do tej godziny, warto wstrzymać się do dnia następnego (o ile nie jest to weekend oczywiście).

Mamy nadzieję, że statystyki te okażą się dla Was pomocne przy okazji planowania kolejnych dystrybucji. Pamiętajcie tez, że korzystając z Prowly, każdą wysyłkę zaplanować możecie w czasie poprzez wybór dnia i godziny, w jakich Prowly zrealizować ma dystrybucję. Nie musicie być wtedy zalogowani w aplikacji, odpowiedzi na maile przychodzą na Waszą skrzynkę, a mniej więcej 7 minut po wysyłce w aplikacji zaczynają pojawiać się pierwsze statystyki.

Przy okazji zachęcam Was także do testowania zasięgu swoich wysyłek poprzez testy A/B, o których pisaliśmy jakiś czas temu w tym poście.