Kilka porad jak podnieść wartość treści na naszej stronie

Kilka porad jak podnieść wartość treści na naszej stronie

Optymalizując stronę internetową zawsze zależy nam na tym by efektem końcowym był wzrost liczby odwiedzin. Chcemy by nasza strona pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania, odznaczała się wysoką funkcjonalnością i niosła realną wartość dla użytkownika.

Jednym z kroków który do tego prowadzi jest publikowanie oryginalnych treści wykazujących się dużą wartością. Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, które pomogą wam zwiększyć wartość treści dostępnych na waszych stronach.

1. Poświęć czas na napisanie czegoś wyjątkowego.

Zanim przystąpisz do pisania artykułu poświęć chwilę czasu na sprawdzenie czy aby na pewno ktoś już nie pisał na wybrany temat. Powinno ci zależeć na tym by to co przekazujesz było innowacyjne i nowatorskie. Pamiętaj, że każdy temat można przedstawić z kilku punktów widzenia. Jeżeli w sieci jest już artykuł o tym „jak pisać artykuły” napisz o tym „jak nie pisać artykułów”. Napisanie dobrego artykułu nie zajmuje 30 minut. Czasem musisz weń włożyć kilka godzin.

2. Poświęć czas na badania.

Użytkownicy będą chętniej powracać na twoja stronę jeżeli zauważą, że w artykule znajdują się informacje których pozyskanie wymagało od ciebie poświęcenia sporej ilości czasu. Odnosi się to do cytowania wymików badań, statystyk i rankingów. Cytowanie ekspertów w wybranej dziedzinie, powoływanie się na wyniki ankiet i wiele więcej. Wiemy, że napisanie artykuł w oparciu o tak dużą ilość informacje jest czasochłonne, jednak niesie realną wartość.

3. Formatuj artykuły.

Aby twój artykuł zyskał na wartości powinieneś formatować jego treść. Przy czym wcale nie chodzi nam o formatowanie starej daty, gdzie w nagłówkach umieszczano słowa kluczowe w nieodmienionej formie i pogrubiano pojedyncze słowa kluczowe. Twój artykuł powinien zostać napisany dla użytkowników, formatowany w ten sposób by dobrze się go czytało.

Stosuj akapity rozbijające tekst na mniejsze części. Dodawaj podtytuły dla najważniejszych części artykułu. Pogrubiaj najważniejsze zdania. Wykorzystuj cytaty i używaj kursywy dla cytatów. Dziel artykuł na punkty, podpunkty i twórz rankingi. W ten sposób użytkownicy którzy mają niewiele czasu mogą szybko wyłowić to co najbardziej ich interesuje i powrócić do przeczytania całego artykułu w późniejszym czasie. Poza tym tak przygotowany teks lepiej się czyta i nie sposób się w nim zgubić.

4. Dodawaj multimedia.

Nie powinieneś całkowicie rezygnować z grafiki, zdjęć, wykresów i filmów na korzyść szybszego wczytywania strony. Co z tego, że twoja strona bardzo szybko się wczyta jak użytkownika przestraszy czysty teks liczący sobie kilka tysięcy znaków? Mamy już na tyle szybkie łącza internetowe, że dodanie kilku fotografii, wykresów lub filmu tylko nieznacznie spowolni wczytywanie strony. W zamian za to twój artykuł będzie więcej warty a treść wyglądająca na bardziej profesjonalną.

Wyszukanie odpowiednich zdjęć czy dołączenie filmu obrazującego poruszany temat może zająć sporo czasu. Jednak warstwa multimedialna pozwoli ci zachować zainteresowanie użytkownika treścią, którą przygotowałeś. Ponadto film i zdjęcia na stronie zwiększają średni czas odwiedzin.

5. Dodaj za darmo coś, za co gdzieś indziej należy płacić.
Najprostszym sposobem na podniesienie wartości artykuły

jest umieszczenie w jego treści czegoś za co inni biorą pieniądze. Może to być poradnik twojego autorstwa zawierający porady za które inni żądają pieniędzy. Może to być grafika lub darmowe zdjęcia stockowe. Może to być aplikacja, która funkcjonalnością jest bardzo zbliżona do komercyjnych rozwiązań.

6. Wykorzystaj elementy społecznościowe.

Czasami realnej wartości twojemu artykułowi mogą dodać sami użytkownicy korzystający z elementów społecznościowych. Dodaj przyciski dzielenia się w Social Media, dzięki którym nabijesz trochę sygnałów społecznościowych i zdobędziesz trochę naturalnych linków. Wdróż system komentarzy dzięki któremu użytkownicy będą mogli dyskutować o treści artykułu. Zdarza się, że niektóre wejścia z wyszukiwarki mogą powodować informacje zawarte w rzeczowym komentarzu. Użytkownik może napisać w komentarzu coś na co ty byś nie wpadł, dodając treści realnej wartości.