Czym jest i do czego służy remarketing?

Czym jest i do czego służy remarketing?

Remarketing może służyć także do pobudzenia odbiorcy, który z różnych powodów przestał zaglądać na naszą stronę.

Ten sposób remarketingu pozwoli Ci przypomnieć o osobach, które z jakiś powodów przestały odwiedzać Twoją stronę. Być może o niej zapomniały, bo nie dawałeś im impulsów żeby o Tobie pamiętali. To skuteczna metoda, aby zaangażować ponownie swoich czytelników.

Nie ukrywam, że od początku korzystam z zewnętrznych narzędzi do budowania kampanii. FastTony.es to narzędzie, które daje mi dostęp do możliwości, które nie są dostępne wewnątrz Facebooka. W przypadku remarketingu to istotne za sprawą trzech dodatkowych opcji.

Dzięki FastTony możemy docierać do osób, które odwiedziły stronę określoną ilość razy, bądź mieszczącą się w danym przedziale liczbowym. W ten sposób mogę kierować komunikacją jeszcze precyzyjniej już od pierwszej wizyty.

Czas spędzony na stronie – dzięki tej opcji jesteśmy w stanie precyzyjnie określić osoby, które spędziły na stronie tylko 10 sekund i odróżnić je od tych, które spędziły na niej minutę. Z punktu widzenia marketera to zasadnicza różnica w segmentacji odbiorcy.

Remarketing ze względu na kwotę wydaną w naszym sklepie? Tak, to możliwe. Od dziś możesz segmentować klientów ze względu na wartość ich koszyków. Segmentacja klienta ze względu na tego, który wydaje 10 zł, a tego który wydaje 100 zł jest zasadnicza. Chociażby pod kątem dobrania oferty w reklamie.

Narzędzia, które Ci pomogą w remarketingu
FastTony – tak jak wspomniałem wcześniej, daje dostęp do nowych możliwości, a dzięki temu stwarza przewagę nad konkurencją.
Pixel Helper – jest to wtyczka do Chrome, która w łatwy sposób sprawdzi, czy Twój piksel działa poprawnie.

Remarketing pozwala nam przede wszystkim w precyzyjny sposób dotrzeć do odpowiednich osób z odpowiednim przekazem reklamowym. I co najważniejsze w jasno określonych warunkach i czasie. Jest to metoda skuteczna, która bazuje na wcześniejszych doświadczeniach użytkownika z naszą marką, czy produktem. Facebook precyzyjnie wykorzystuje ilość danych, które zbiera co przekłada się na wysokie wskaźniki efektywności kampanii.