Prawie każda firma, zarówno duża, jak i mała, nauczyła się już, że nie może obejść się bez swojej strony internetowej. Ale czy można się na tym zatrzymać? Oczywiście, że nie! Im więcej narzędzi marketingu internetowego wykorzystasz, tym więcej przyniesie to firmie korzyści. Nie ma sensu mieć witryny, jeśli nie promować jej za pośrednictwem różnych kanałów w Internecie poprzez social media. To tak, jakbyś założył swój biznes i nikomu o tym nie powiedział
Jeśli chodzi o budowanie reputacji swojej marki w globalnej sieci, warto zwrócić się do miejsc, w których docelowi odbiorcy są najbardziej aktywni. Dla większości firm w dzisiejszych czasach są to media społecznościowe. Bez tego wszelkie działanie jest jak grafika bez kolorów.
Dlaczego promocja w mediach społecznościowych jest tak ważna? Jeśli chodzi o marketing, głównym zadaniem każdej firmy jest reklamowanie swoich produktów i usług jak największej liczbie osób. Media społecznościowe, których aktywna publiczność liczy 3 miliardy ludzi na całym świecie, nadają się do tego najlepiej. Urządzenia mobilne przyczyniają się do wzrostu tej liczby.
Same liczby dotyczące zasięgu odbiorców wystarczą, aby media społecznościowe stały się kluczową częścią promocji marki w sieci. Ale takie strony mają też inne zalety. Umożliwiają producentom bezpośrednią komunikację z konsumentami. Poprawiają rentowność firmy, działając być może najbardziej skutecznym narzędziem marketingu internetowego wynalezionym do tej pory – ponieważ tworzenie profili w sieciach społecznościowych nie kosztuje ani grosza, a płatne reklamy są stosunkowo niedrogie.
Przyspieszają sprzedaż i nie trzeba poświęcać dużo czasu na znalezienie pierwszych nabywców. Wśród milionów użytkowników z pewnością znajdą się tacy, którzy potrzebują teraz Twojej usługi lub produktu – pozostaje tylko zaprezentować swoją markę w korzystnym świetle.
Jeśli wszystko zostanie wykonane poprawnie, świadomość marki wzrośnie, sprzedaż wzrośnie, zaufanie konsumentów zostanie zdobyte.
Jak prawidłowo korzystać z sieci społecznościowych:
1. Wybierz odpowiednią platformę
To jest tą, w której twoja grupa docelowa jest obecna. Nie ma sensu reklamować się w grupach, w których nie ma potencjalnych klientów.
2. Bądź aktywny, ale nie ze szkodą dla jakości
Aktywna obecność w mediach społecznościowych jest ważna, ale nigdy nie można poświęcić jakości. Głównym celem twojej aktywności na takiej stronie jest dotarcie do grupy docelowej, a jej zaangażowanie będzie bezpośrednio zależeć od jakości treści, które udostępniasz. Dobra treść to waluta współczesnego marketingu cyfrowego. Twoi subskrybenci powinni czekać na kolejną publikację, ripostować i polubić – i nie można tego osiągnąć za pomocą złych materiałów i publikacji niskiej jakości.
3. Ustaw właściwe cele
Z pewnością już sam określiłeś, co chcesz osiągnąć dzięki promocji w sieciach społecznościowych. Pomyśl jeszcze raz, czy te cele są naprawdę ważne, osiągalne, proporcjonalne do kosztów wysiłku i czasu? Ustalanie rozsądnych celów pomoże nie zboczyć z właściwej ścieżki i nie wydawać zasobów na coś, co nie pomoże w osiągnięciu głównego zadania.
Na przykład, jeśli Twoja aktywność w Internecie ma na celu zwiększenie ruchu w witrynie, musisz opracować strategię, która zachęci obserwujących do przejścia do witryny, a nie tylko do śledzenia w mediach społecznościowych.